there will be blood angels
-
Claimh_Solais
Re: there will be blood angels
Man tackarRöde skrev:Applåder!
Det är lite det som är min stil att blanda blends o higthligts , en del målar så och får riktigt snyggt resultatxdanskx skrev:Lagerkransen borde poppa mer.
Rent generellt borde highlightsen vara jämnare utförda, nu är det edge och blend i en salig röra, antingen eller säger jag. Det får det vita/gråa att se flammigt ut.
Basen var sjukt tråkig, alldeles för meh för att sitta på en så pass grälligt målat figur.
Vita rustningen var ett expriment för att måla vitt , så tycker det ser bra ut för att va en "test" modell roligare än bara vitt spray
Basen vet jag inte va du klagar på , det är en bas för spel , jag kan inte göra enorma display baser med massa detaljer som sedan bara ramlar av i figurväskan ,har inte häller råd att köpa en massa resin baser till hela armén , vanliga spel baser blir inte roligare än så här , kolla på Eavy Metal studio dom har bara sand , så jag har ändå pimpat upp den en del
tycker du är bra på ge kritik utan att själv vissa hur du målar
- Styranimon
Oh....my.....god....
Jag, ska, sluta, måla.....
Den dära saken var otrolig! Lagerkransen kanske ska målas mer?
Ja, men ingenstans har du skrivit att det är en testmodell, det kom inte förrän du fick kritik, så länge ingen sa nåt om ditt målande så var det inga testmodeller.
Att blanda 2 snygga tekniker ger inte en 3e snygg teknik...
Jag tar hellre en bas med bara sand på, än en bas med en massa grejer på som ser meh ut...
Finns massor med bilder på saker jag har målat, varför det nu skulle vara intressant, när det är dina figurer vi pratar om.
Det enda jag gjorde när jag kommenterade dina figur var att ge konstrultiv kritik, och exempel på hur jag skulle gjort. Om du knte tål kritik, kanske du inte skall göra ditt figurmålande publikt...
Jag tar hellre en bas med bara sand på, än en bas med en massa grejer på som ser meh ut...
Finns massor med bilder på saker jag har målat, varför det nu skulle vara intressant, när det är dina figurer vi pratar om.
Det enda jag gjorde när jag kommenterade dina figur var att ge konstrultiv kritik, och exempel på hur jag skulle gjort. Om du knte tål kritik, kanske du inte skall göra ditt figurmålande publikt...
Blanda inte ihop äpplen och päron Claimh.Claimh_Solais skrev:
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Claimh_Solais
Re:
Kritik har jag inget emot tvärt om, men man kan ju skriva mer hur jag ska göra för att det ska bli bättrexdanskx skrev:Ja, men ingenstans har du skrivit att det är en testmodell, det kom inte förrän du fick kritik, så länge ingen sa nåt om ditt målande så var det inga testmodeller.
tex på basen , va är det du inte gillar och hur skulle du gjort det
brukar själv försöka lägga en bra förklaring när jag ger kritik just att personen i fråga kan bli bättre
Självklart vill jag se dit målande för att se hur du nu målar och va som är skillnaden på vårt målande
speciellt om man får kritik (som jag inte tycker är fel
Se det som en inspiration istället och måla merStyranimon skrev:Oh....my.....god....
Hmm ? va menar duRöde skrev:Blanda inte ihop äpplen och päron Claimh.Claimh_Solais skrev:
ok, som jag sa, basen ser lite meh ut, när modellen i sig är så pass grälligt målad.
med det menar jag:
bara för att du limmat dit en liten sten och en Tau-axelplåt (ser det ut som, orka ta reda på exakt vad det är) så blir inte basen fantastisk.
färgvalet är väldigt tråkigt, stenen ser mer målad än "naturlig" ut, och tau-plåten ser väldigt malplacerad ut, och rent generellt så känns det som att du inte lagt ner nån tid alls på basen. (speciellt den där stora svarta färgklicken som du har mitt på kanten på basen ser för jäklig ut, den borde du ju kunna ta bort iaf)
sanden ser inte ut att täcka hela basen, men det kan vara vinkeln som bilden är tagen från...
det var det om basen =)
med det menar jag:
bara för att du limmat dit en liten sten och en Tau-axelplåt (ser det ut som, orka ta reda på exakt vad det är) så blir inte basen fantastisk.
färgvalet är väldigt tråkigt, stenen ser mer målad än "naturlig" ut, och tau-plåten ser väldigt malplacerad ut, och rent generellt så känns det som att du inte lagt ner nån tid alls på basen. (speciellt den där stora svarta färgklicken som du har mitt på kanten på basen ser för jäklig ut, den borde du ju kunna ta bort iaf)
sanden ser inte ut att täcka hela basen, men det kan vara vinkeln som bilden är tagen från...
det var det om basen =)
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
Utan att någon skugga ska falla på dansks målning (för den är bra) så menar jag att man inte själv behöver besitta en färdighet för att kunna se vad som behöver förbättras hos någon annan. Jag kan ju ha synpunkter på hur en författare skriver utan att själv kunna få ihop så mycket som en vettig mening. Eller?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Claimh_Solais
Det är sant har inte lagt ner så mycket tid på basen , brukar måla så där 10 st samtidigt , men det är som sagt baser för spel, TTxdanskx skrev:ok, som jag sa, basen ser lite meh ut, när modellen i sig är så pass grälligt målad.
med det menar jag:
det var det om basen =)
la till tau paden och stenen just för att det skulle se lite roligare ut än bara brun sand
Jo det är klart man kan , men det är lätt att kritisera men inte så lätt att målaRöde skrev:Utan att någon skugga ska falla på dansks målning (för den är bra) så menar jag att man inte själv behöver besitta en färdighet för att kunna se vad som behöver förbättras hos någon annan. Jag kan ju ha synpunkter på hur en författare skriver utan att själv kunna få ihop så mycket som en vettig mening. Eller?
visst skulle jag kunna hitta fel i mer eller mindre alla golden deamon vinnares målande men jag kan inte göra det bättre och jag vet antagligen inte häller hur man ska göra det bättre häller
Säger det igen jag tar gärna kritik (skulle kunna betala för kritik/lektion från någon golden deamon vinnare tillomed)
men vill gärna ha den mer utförlig och med tips , det är då det blir konstruktivt
sen skadar ju inte att lägga in något positivt om modellen med kritiken
försöker iaf alltid göra det själv