Heja Röde!Röde skrev:Utan att någon skugga ska falla på dansks målning (för den är bra) så menar jag att man inte själv behöver besitta en färdighet för att kunna se vad som behöver förbättras hos någon annan. Jag kan ju ha synpunkter på hur en författare skriver utan att själv kunna få ihop så mycket som en vettig mening. Eller?
there will be blood angels
- speedfreek
Re: there will be blood angels
-
Claimh_Solais
Va ?!speedfreek skrev:Heja Röde!Röde skrev:Utan att någon skugga ska falla på dansks målning (för den är bra) så menar jag att man inte själv behöver besitta en färdighet för att kunna se vad som behöver förbättras hos någon annan. Jag kan ju ha synpunkter på hur en författare skriver utan att själv kunna få ihop så mycket som en vettig mening. Eller?
- speedfreek
Jag tycker ett forum är ett väldigt bra ställe att få konstruktiv (och ibland inte så konstruktiv) kritik.
Om bara det som är "bättre" skulle få ha negativa åsikter så blir det ju inte så mycket kvar.
Så jag håller med Röde.
Därav glada tillrop i hans riktning.
Om bara det som är "bättre" skulle få ha negativa åsikter så blir det ju inte så mycket kvar.
Så jag håller med Röde.
-
Claimh_Solais
Jag sa ju aldrig emot Röde på den punkten , men ger man kritik så förväntar jag mig en förklaring på hur man kan göra för att bli bättrespeedfreek skrev:Jag tycker ett forum är ett väldigt bra ställe att få konstruktiv (och ibland inte så konstruktiv) kritik.
Så jag håller med Röde.
Som jag sa innan jag uppskattar konstruktiv kritik för jag vill utvecklas mer i mitt målande , men att skriva "basen ser meeh ut" ser inte jag som konstruktiv kritik iaf
Jag håller med om att lagerkransen skulle kunna må bra av lite mera kontraster, just nu smälter den in lite för bra i sig själv.
Jag är inte riktigt med på resonemanget om att det vita ser flammigt ut, men det kan vara skärmen som inte visar allt så bra, men vit är en knepig färg att få till bra.
Jag är inte riktigt med på resonemanget om att det vita ser flammigt ut, men det kan vara skärmen som inte visar allt så bra, men vit är en knepig färg att få till bra.
Basen hade mått bra av att vara mörkare, när modellen i sig är så ljus. Men eftersom det är en armé som ska se enhetlig ut kan det vara ett problem. Då hade man kunnat ge den mörka delen på Tauskyddet (mörkt grå eller blå, kanske svart?), samt måla stenen lite mindre ljus. Nu smälter stenen in i rustningen lite... Sen håller jag med om att det ser ut att saknas sand precis vid stenen. Ger ett slarvigt intryck.
Jag gillar de röda övergångarna, men kan tycka att det är lite hårda övergångar på det vita. Men det är svårt, jag löser det genom att kanthighlighta som den late jävel jag är.
Eftersom man inte ser svärdet från sidan är det omöjligt att säga om det är snyggt eller inte.
Jag gillar de röda övergångarna, men kan tycka att det är lite hårda övergångar på det vita. Men det är svårt, jag löser det genom att kanthighlighta som den late jävel jag är.
Eftersom man inte ser svärdet från sidan är det omöjligt att säga om det är snyggt eller inte.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Claimh_Solais
Nu drar jag uppmärksamheten mot min vindicator
Det röda görs sig inte riktigt på bilden , den har higthligts irl

Det röda görs sig inte riktigt på bilden , den har higthligts irl

- speedfreek
Det kan vara otur med bilden, men man ser kanterna på transfers extremt tydligt.
Testa att måla på dem för att få bort plastklistermärkeseffekten.
-
Claimh_Solais
Det ser värre ut på bilden än IRL , visst man ser det lite men det är när man lutar den mot ljuset som det syns mer då.speedfreek skrev:Det kan vara otur med bilden, men man ser kanterna på transfers extremt tydligt.
har lackat det med matt lack men man kan ändå annan kanterna som du säger