Warpstorm 4 - 3-4 September

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
Schmii

Re: Warpstorm 4 - 3-4 September

Inlägg av Schmii »

Så ni tycker 2000 poäng med kompmall är något vettigt?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Hade varit sjukt intressant. För man får inte in de hårdaste sakerna för att man ska in 250p till. Mycket intressant enligt mig iaf.

Användarvisningsbild
Schmii

Inlägg av Schmii »

Vad skulle i så fall vara en vettig kompgräns?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

20-30 (Man kan ju ta lägre men då blir det samma sorts listor som på 1750 komp 25. För att röra om lite i listbyggandet så tycker jag man ska ta där runt i kring)
EDIT: Tröskeln ligger någonstans mellan 20-30. Inte ett spann 20-30 bara för att förtydliga.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag tycker verkligen ni skall köra 4+2. Tufft spelschema är inget att fega på ;)

Fördelen med 6 matcher är att man kan ta en förlust men ändå vända och komma tillbaka. 5 matcher så tappar man lite den möjligheten.

Oavsett hur ni gör så gör det NI känner är rätt.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

mer poäng = längre tid för matcherna och schemat verkar ju vara rätt tajt som det är, 1750 tröskelkomp 25 verkar vara rätt vettigt

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Nu känner jag att det börjar bli dags att flika in lite bakgrundsinformation gällande Warpstorm.

Tanken bakom Warpstorm har Egge uppfattat hyfsat rätt. Vi håller inte turneringen som en stenhård competition utan vi vill att det skall vara kul också. Lite mer laid back, men vi kommer strama åt en del grejor till nästa gång. Tänker då mest på tiderna.

Vi vill rikta oss lite bredare än majoriteten av turneringarna. Jag vet att det sitter en massa spelare runt om i sverige som kanske hade velat prova på att tävla, men de känner kanske att de flesta turneringar skulle bli lite för mycket på en gång. Typ som att slänga sig i havet innan man vet ifall vattnet är 20+ eller 0 grader. Sedan finns det såna som jag som varken har tid, intresse eller ork att måla en hel armé, och som därav skippar det.

Jag personligen har en dålig erfarenhet från giant fanatic för en massa år sedan där jag låg bland topp 5, men när man lade på målningspoängen låg jag helt plötsligt på plats 34. Jag tycker det är kul att spela och konvertera/bygga, men målningen intresserar mig inte och jag har andra hobbies och familj som prioriteras först. Därav ville vi hålla målningen separat, för att locka fram de som inte har målat en hel armé. De som vinner turneringen har gjort det för att de är bra spelare, men de som har engagerat sig att måla kan vinna något på det också och ger förhoppningsvis en sporre till övriga som inte har det.

Jag var först väldigt negativt inställd när adam tog upp att målningen skulle ha inflytande i turneringen, men föreslagna 2-5 poäng på en turnering som generar 120 känns ändå som man skulle kunna fundera över. Självklart tycker jag också det är trevligare med helt målade arméer, men varför skall vi exkludera alla som inte har gort det?

Det var lite om det. I övrigt så tänkte jag kommenter lite annat som folk coh egge har skrivit.

Till att börja med så kommer även te och kaffe inkluderas hädanefter.

Kommentarer om för lite terräng har vi fått en del och vi kommer arbeta på det till nästa gång. Turneringen expanderade våldsamt mycket snabbare än vi räknat med så det fick bli vad det blev. Nu har vi större chans att själva hinna påverka.

Jag vill gärna fortfarande hålla 6 matcher, men det beror på hur poängsumman kommer bli. Ökar vi poängen så får vi kanske dra ner antalet matcher till 5. Tre 3h matcher på söndagen hade kunnat funka bättre med egges tidsförslag, så det är med i beräkningarna. Det kommer oavsett bli tidigare sluttid på söndagen.

Pokaler/plaketter har funderats över tidigare, men blev bortprioriterat pga tidsbrist. Vi kommer fundera över att införa detta då intresset verkar finnas. Certifikaten var en temporär ersättning då jag kände att jag inte bara ville dela ut presentkort.

Best painted grejen blev helt katastrofdåligt ur min synvinkel och behöver tas tag i till nästa gång. Jag vill fortfarande hålla priset för detta sparat från gamingen pga ovan förklaring. Kort på detta skulle funnits, men fick prioriteras bort pga att lottningen tog längre tid än beräknat. Borde vara löst med program till nästa gång, vilket ger mig mer tid till b.a fotografering.

Sportmanship efterfrågades en del också och vi får kika på att införa det i någon form.

Jag gillar idén med någon extrapoäng till den högre kompade, med en minst skillnad.

Har säkert missat en hel del jag tänkte skriva, men där har ni lite iaf...

Vi ska inte bli bäst, vi ska bli ännu bättre!!!
Någon gång...
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

whistler skrev:som folk coh egge har skrivit.
egge != folk :lol:

Angående terräng och sånt, om man måste välja mellan att alla får vara med och att ha bra bord/utrymme i lokalen/vad det nu kan vara mer som påverkas, så tycker jag nog att det är bättre att prioritera att de som faktiskt får plats har det bra bättre.

egge

Inlägg av egge »

Jag har inget problem med att folk som inte har målade arméer får spela. Men någon symbolisk poäng till de som faktiskt har målad armé är nog att föredra. Det sporrar de som inte har målade arméer att måla sin armé, åtminstone grundläggande, till nästa gång. Särskilt om de känner att de verkligen kan uppnå kraven för målningen rätt enkelt. Målartävling har aldrig sporrat mig till att måla bättre. Nu hatar jag visserligen att måla och konventera men om det inte hade varit för de turneringar som har en tydlig mall där varje liten extra detalj gav mer poäng (som highlight, konventeringar, enhetligt schema och snygga baser) så hade jag antagligen inte haft en målad armé i den klass jag har (och jag tror det stämmer på många). Men en målartävling intresserar inte mig. Hur som helst finns det nog en hel del som spelar med omålade arméer som tar sig tummen ur för några få enkla poäng i turneringen.

Jag tycker förresten 2000 poäng och komp 25.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

2000 poäng och komp 25 - då blir det väldigt svårt att bygga ordentliga listor... Eller så plockar jag fram systrarna. På 1750 har jag komp 43. :twisted:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar