BlomCon Summer Edition missions

Turneringar i Norrköping

Moderator: Snot

Blom

BlomCon Summer Edition missions

Inlägg av Blom »

Här kommer missionen för blomcon. Snälla ha översedende med en del stavfel och att det inte finns några bilder än. båda delarna ska åtgärdas snarast.

Mission 1

Deployment – spearhead

[Bild]

Primary objective: hold objectives, one objective marker in
the center of each unused quarters, then one in the
exact center of the table.

Secondary objective: Have more of your scoring units fully within the enemy’s deployment zone then he has.

Battle Points Table
Victory Points
0-200 4-4
201-400 5-3
401-600 6-2
601-800 7-1
800+ 8-0

Primary Objective
(Advantage in controlled objectives.)
12-0 3+
10-2 2+
8-4 1+
6-6 0

Secondary Objective
4-0 is awarded to a player who achieves this goal and simultaneously keeps his opponent from doing so, any other scenario results in
2-2.

------

Mission 2

Deployment – Pitched battle

[Bild]

Primary objective: Quarters. If a unit stand between two quarters the unit hold the quarter there the majority of it models stands. And the opposing player must not have a contesting scoring unit.

Secondary objective: Kill Points.

Battle Points Table
Victory Points
0-200 4-4
201-400 5-3
401-600 6-2
601-800 7-1
800+ 8-0

Primary Objective
(Advantage in controlled
quarters.)
12-0 3+
10-2 2+
8-4 1+
6-6 0

Secondary Objective
4-0 is awarded to the player
who achieves at least two
more Kill Points than his
opponent. Any other
scenario will result in 2-2

------

Mission 3

Deployment - Diagonal Dawn of war: The players deploy on one half of the table, divided by the diagonal. The player choosing deployment zone chooses which corner to base his deployment zone in. Push back 18”.
Reserves can be deployed from both the long side and the short side of your triangle. Fleeing units flees to the closest tabel edge not only your tabel edge.

[Bild]

Primary objective: Kill Points

Secondary objective: hold objectives, one objective marker in the center of each quarters

Battle Points Table
Victory Points
0-200 4-4
201-400 5-3
401-600 6-2
601-800 7-1
800+ 8-0

Primary Objective
(Advantage in kill points.)
12-0 3+
10-2 2+
8-4 1+
6-6 0

Secondary Objective
4-0 is awarded to a player who controls a superior number of objectives, any other scenario results in 2-2

------

Mission 4

Deploment: Diagonal Pitched battle Players deploymentzones are as illustrated below, measuring 17” along the shortedge and all the way to the secondnearest corner.

The player choosing deployment zone chooses which corner to base his deployment zone in.

Reserves can be deployed from both the long side and the short side of your triangle.

[Bild]

Primary objective: Primary objective: Objectives. Before deployment players (decide randomly who begins) take turns placing two objectives each, at least 6” from any table edge and at least 12” from each other.

Secondary objective: Secure Command. To be
eligible for this objective your most expensive HQ unit
must still be alive when the game ends.

Battle Points Table
Victory Points
0-200 4-4
201-400 5-3
401-600 6-2
601-800 7-1
800+ 8-0

Primary Objective
(Advantage in controlled objectives.)
12-0 3+
10-2 2+
8-4 1+
6-6 0

Secondary Objective
4-0 is awarded to a player who achieves this goal and simultaneously keeps his opponent from doing so, any other scenario results in
2-2.
Senast redigerad av 1 Blom, redigerad totalt 22 gånger.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Yautja

Re: BlomCon Summer editon mission

Inlägg av Yautja »

blom skrev: Secondary objective: Have more scoring units fully within the enemy’s deployment zone
Än? Vad han har i sin egen? Vad han har i din?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Blom

Inlägg av Blom »

Yautja skrev:
blom skrev: Secondary objective: Have more scoring units fully within the enemy’s deployment zone
Än? Vad han har i sin egen? Vad han har i din?
Bättre?
Secondary objective: Have more of your scoring units fully within the enemy’s deployment zone then he has.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Gillar inte iden av fasta objektiv. Då amér med transporter har en fördel i detta mot andra. Och att det faktiskt är en strategisk del av spelet. Man kan få ut mycket av objektivs deployment om man kan sin sak. Men det är en smak sak antar jag. Jag är iallafall för fria objektiv.
Ska man döda hela HQ:n eller behöver man inte döda derras transport?

Sen en fråga jag fick på vårslakten som jag inte kunde nåt bra svar på. Vad händer med outfanking i uppdragen tre och fyra?

Kommer wipe denna gången med ge full pott eller hur ser det ut nu?

Annars ser det väl bra ut.

Vårslkten har många bilder som nog kan funka här om det kollar in vår PDF. Kan spara lite tid.

Mvh

Lennat

Blom

Inlägg av Blom »

Lillen skrev:Gillar inte iden av fasta objektiv. Då amér med transporter har en fördel i detta mot andra. Och att det faktiskt är en strategisk del av spelet. Man kan få ut mycket av objektivs deployment om man kan sin sak. Men det är en smak sak antar jag. Jag är iallafall för fria objektiv.
Det finns ett mission med fria objektiv. Så att inte alla ska bli fasta.
Lillen skrev:
Ska man döda hela HQ:n eller behöver man inte döda derras transport?
Bara själva HQ modellen inte transport eller likande.
Lillen skrev: Sen en fråga jag fick på vårslakten som jag inte kunde nåt bra svar på. Vad händer med outfanking i uppdragen tre och fyra?
Den kommer funka som vanligt.
Lillen skrev: Kommer wipe denna gången med ge full pott eller hur ser det ut nu?
Så kommer det inte bli nu. Spelet kommer fortsätta som vanligt. alltså spelaren som är kvar fortsätter till runda 5 slår för runda 6 och så vidare.
Lillen skrev: Annars ser det väl bra ut.
Vad bra :D
Lillen skrev: Vårslkten har många bilder som nog kan funka här om det kollar in vår PDF. Kan spara lite tid.

Mvh

Lennat
Jo jag har funderat på att sno lite bilder därifrån.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

För att förtydliga HQ grejen:

Det är det ensamt dyraste choices (läs killpoint) som är köpt som HQ. Vilket innebär en landraider i vissa arméers fall.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Snot skrev:För att förtydliga HQ grejen:

Det är det ensamt dyraste choices (läs killpoint) som är köpt som HQ. Vilket innebär en landraider i vissa arméers fall.
Är det så ni menar?

Jag trodde att det gällde den dyraste HQ modellen som är ett HQ Choice i sig själv. En dedicated transport i form av ex. en Land Raider trodde jag inte räknades som ett HQ Choice då den kan ses som en upgrade.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Röde skrev:
Snot skrev:För att förtydliga HQ grejen:

Är det så ni menar?

Jag trodde att det gällde den dyraste HQ modellen som är ett HQ Choice i sig själv. En dedicated transport i form av ex. en Land Raider trodde jag inte räknades som ett HQ Choice då den kan ses som en upgrade.
Så känner jag också. Känns som ni måste fomulera om det missionet. Annars kommer folk missa detta.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

En dedicated transport till ett HQ choice är fortfarande en separat HQ unit, innan denna tråd trodde jag alla visste det?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Snot skrev:En dedicated transport till ett HQ choice är fortfarande en separat HQ unit, innan denna tråd trodde jag alla visste det?
Det viste jag inte faktiskt. Men nu vet jag. :D

Skriv svar