Det ryktas att Matt Ward sniffade en del resin i sin ungdom, och han verkar ju ha klarat sig braPatrikW skrev:Av det jag har förståt efter x antal sidor på warseer och andra sidor är att alla gamla modeller kommer använda sina gamla moulds och därför inte uppleva någon skillnad alls men de som görs från och med nu (och de som gjorts med det här i åtanke) kommer att vara bättre på att återge detaljer. Sjukt svårt att säga hur mycket det gör innan man börjar se dom i verkligheten dock).
Angående hälsofararen verkar det också variera och med tanke på att GWs målgrupp antagligen kommer såga fila och så vidare i modellerna lär de väl ha valt något som är så "snällt" som möjligt. Dws du måste aktivt sniffa i dig en hel del för att märka av det, men även detta är ju spekulationer tills folk som har mer erfarenhet får fatt på modellerna och kan specificera vad de innehåller.
Resin stöter bort allt vad metall figurer heter?
Re: Resin stöter bort allt vad metall figurer heter?
Du vet att han sitter och gör Brettonia codexen till fantasy. Det ryktas att hjälten Louen Leoncouer kommer gå runt i the chaos wastes och dödar alla kaosgubbar och demoner han hittar. Han är så pur att han är helt immun mot korruption. Och han har en demon som vapen. Inte ett demonsmidet vapen utan en demon som han håller i hornen och svingar runt.
Hursomhelst ryktas de nya prisökningarna vara helt sjuka. Inte för man köper så mycket från affären (förutom dedicated transports) men ändå.
Hursomhelst ryktas de nya prisökningarna vara helt sjuka. Inte för man köper så mycket från affären (förutom dedicated transports) men ändå.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Mm, helt sjuka höjningar. Ushabti har gått från 160 styck till 390 för tre.n00bn skrev:Hursomhelst ryktas de nya prisökningarna vara helt sjuka. Inte för man köper så mycket från affären (förutom dedicated transports) men ändå.
- speedfreek
Tufft!
Jag trodde de hade gjort tabben att ta bort den snyggaste och tuffaste enheten i hela mumieboken.
Jag trodde de hade gjort tabben att ta bort den snyggaste och tuffaste enheten i hela mumieboken.
Är det någon prisökning som sker på lång sikt? För senast jag pratade med personalen i Göteborg så var det en prisökning på alla produkter som låg på ca. 5%. När jag var ung (yngre) så kunde man köpa ett paket med 20 infantry för 210 kr och redan då tyckte jag att priserna var absurda. Idag har jag max 200 kronor att lägga i månaden på "övrigt" vilket också ska täcka mina behov som musiker.
Å andra sidan är det ju fett med att de äntligen tar bort alla metallfigurer. Är det bara jag som blir irriterad på när man får en modell med något långt och smalt (flaggpinne, gevärspipa, svärd) så var det en medelmåttig risk att den var böjd? Jag vet inte hur många sådana jag har brutit av i mina egna smidiga försök till att böja tillbaka dem
Å andra sidan är det ju fett med att de äntligen tar bort alla metallfigurer. Är det bara jag som blir irriterad på när man får en modell med något långt och smalt (flaggpinne, gevärspipa, svärd) så var det en medelmåttig risk att den var böjd? Jag vet inte hur många sådana jag har brutit av i mina egna smidiga försök till att böja tillbaka dem
"Jag nös så hårt att jag ejakulerade!"
- Hört på bussen
- Hört på bussen
Resin är inte lättare att böja rätt. (Men har likartade chanser att vara sned från början.)
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Frågan är om detta kommer gälla även GWs resin. Det finns ju rätt många olika typer av resin och vissa är ju hårdare än andra.HeadWar skrev:Resin är inte lättare att böja rätt. (Men har likartade chanser att vara sned från början.)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Silvertejp
Var nere på GW här i Göteborg och snackade med en av dom anställda angående just finecast modellerna, han påstod att det inte skulle likna Forge World resinet alls. Enligt honom skulle det var mer likt plast och inte "snappa" som FW resinet gör när man försöker böja det. Tyvärr hade dom inga modeller man kunde få kika eller klämma på allt kommer på lördag. Det skulle inte vara alls lika hälsofarligt heller.