Grey Knights
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Grey Knights
OK, men vad för sorts listor är tanken att man ska kunna spela inom kompen, och som även står sig mot andra listor vid liknande komp?
Vad jag ser i din komp, kommer antalet 5 men främst 10-manna purifiers att öka markant, vilket inte är så optimalt enligt mig, då som jag förstår det, alla andra konfigurationer av närkampsenheter blivit lite om inte mycket dyrare?
Vad jag ser i din komp, kommer antalet 5 men främst 10-manna purifiers att öka markant, vilket inte är så optimalt enligt mig, då som jag förstår det, alla andra konfigurationer av närkampsenheter blivit lite om inte mycket dyrare?
Det går att få fram en bra lista, med runt 25-30 komp i detta läge. Min troop och fast del kommer nog senast tisdag eller onsdag. har en del att göra nu ibörjan av veckan. men det ska gå att lösa.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
OK, då ska jag väl avhålla mig från mer kritik tills dess. 
Jag har ju varit väldigt kritisk om de exakta värdena, så jag vill ta tillfället i akt och säga att jag tycker det är jättestarkt av dig att lägga ner en massa tid för att försöka utveckla hobbyn, det behövs fler sånna!
Jag har ju varit väldigt kritisk om de exakta värdena, så jag vill ta tillfället i akt och säga att jag tycker det är jättestarkt av dig att lägga ner en massa tid för att försöka utveckla hobbyn, det behövs fler sånna!
tycker att efter den nya FaQ till GK så borde mitt förslag vara det bästa och enklaste till Grand strategi att det helt enkelt ger minus ett minus mellan 4-6 beroende på vad folk tycker. För mig lutar det mer mot 4 än 6 men är inte helt främande för att ge den -5 i komp.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag håller faktiskt med tadoao...han som postade innan mig. -4 eller -5 räcker fint nu när man inte får shunta ändå och därmed kan undvika att bli chargad runda 1.
Nu när vi ändå är inne på grand masters specialregler, vad tycker ni om själva gubbens komp?
jag tycker att den borde vara relativt "mjuk", då man ju alltid på köpet får minuset från Grand strategy, men eftersom jag inte sett honom så mycket på grund av den sjukt hårda kompen som finns på honom nu, har jag inte så mycket erfarenhet på ämnet.
jag tycker att den borde vara relativt "mjuk", då man ju alltid på köpet får minuset från Grand strategy, men eftersom jag inte sett honom så mycket på grund av den sjukt hårda kompen som finns på honom nu, har jag inte så mycket erfarenhet på ämnet.
Jag kan hålla med om att själva karaktären som grund inte ska kompa mer än -1 eller -2
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nu när man kan stacka hammerhand men inte lägga den mer än en gång själv känns alla karaktärer med hammerhand väldigt bra.LillePer skrev:Jag kan hålla med om att själva karaktären som grund inte ska kompa mer än -1 eller -2
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Tycker att han borde ge typ -6 till -8 någonting så behöver man inte ha någon extra tabell för strategin. Övriga gm borde få ytterligare -4 till -5 i grundkomp. Mojligt att draigo ska ha mindre då det inte är lika bra i de bra buildsen med honom
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?