6th edition rumours
Re: 6th edition rumours
Det är aldrig för tidigt att börja gnälla!
-Gammalt Närkingskt ordspråk.
-Gammalt Närkingskt ordspråk.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Låter kul med mera Chaos i nästa edition. Frågan är ju bara vad som kommer i startlådan?
Regeländringarna låter lite märkliga, men bara en sådan sak som att de rör runt lite i grytan kan nog gynna de lite äldre dexarna om man har tur
Regeländringarna låter lite märkliga, men bara en sådan sak som att de rör runt lite i grytan kan nog gynna de lite äldre dexarna om man har tur
Nog för att jag är trögtänkt, men jag hoppas fan man får skjuta åtminståne assaultvapen/pistoler i assault phasen... men jag håller med Serpent, att byta plats på shooting och assault känns himla bakvänt..
Undrar om tyranid codex:en kommer vara lika tråkigt med 6:ed regler som den är nu...
Undrar om tyranid codex:en kommer vara lika tråkigt med 6:ed regler som den är nu...
TLOS där dina kompisar inte kan ge dig cover... jobbigt för vissa arméerterrain rules on a single page, true line of sight, non-vehicles models are ignored altogether
Mycket ser roligt ut och säkert en förbättring medan vissa saker verkar väldigt märkliga...
Dock att det måste till stora ändringar är jag helt för.
Bara dom är lagom genomtänkta, vilket dom antagligen inte är(
Dock att det måste till stora ändringar är jag helt för.
Bara dom är lagom genomtänkta, vilket dom antagligen inte är(
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag ställer mej skeptisk till conceptet med massa olika poäng som man kan köpa sig fördelar för. GW är sjukt kassa på att balansera saker och några av fördelarna kommer vara sjukt broke, medans andra är jättekassa och det kommer vara omöjligt att kompa...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Claimh_Solais
Kaffe och codex inget slår det!Asplund skrev:Liiiite tidigt att börja gnälla redan va? Ska bli kul med ny kvällslektyr så småningom.
vaddå? en dorkdar med ett 2+ invo-save som man får en massa rerolls på är väl inte obalanserat jämfört med en heavy bolter som autoskjuter på närmaste enhet den inte kan skada?DHettNeck skrev:Jag ställer mej skeptisk till conceptet med massa olika poäng som man kan köpa sig fördelar för. GW är sjukt kassa på att balansera saker och några av fördelarna kommer vara sjukt broke, medans andra är jättekassa och det kommer vara omöjligt att kompa...
Ja' än't bittä'!
Hårdare karaktärer låter riktigt trist. Jag tycker att superkaraktärer och dödsstjärnor är alldeles för bra redan som det är. Kan man inte få en edition som fokuserar på basic-trupper istället? Där hjältarna boostar trupperna omkring istället för att ha ihjäl motståndaren själv.
Och när det gäller Strategems så håller jag med DHettNeck, om man ser till hur GW har skött liknande system i Cities of Death, Planetstrike och Apocalypse så är vissa fördelar enormt mycket bättre än andra. I de systemen spelar det inte så stor roll eftersom de verkligen inte är byggda för turnerande, men de håller inte om man skulle möta på en tävlingsinriktad spelare.
Det jag är mest skeptisk till är att de verkar vilja behålla gamla codexar. Om de skall göra ett nytt spel så skulle jag föredra om de gjorde som mellan 2nd och 3rd och nollställde allt. Regler för ett system blir inte bra när man skall använda dem i ett helt annat, även om GW släpper en kort errata...
Men det känns alldeles för tidigt att säga något egentligen. Man har ju inte en aning om hur reglerna kommer att bli på riktigt.
Och när det gäller Strategems så håller jag med DHettNeck, om man ser till hur GW har skött liknande system i Cities of Death, Planetstrike och Apocalypse så är vissa fördelar enormt mycket bättre än andra. I de systemen spelar det inte så stor roll eftersom de verkligen inte är byggda för turnerande, men de håller inte om man skulle möta på en tävlingsinriktad spelare.
Det jag är mest skeptisk till är att de verkar vilja behålla gamla codexar. Om de skall göra ett nytt spel så skulle jag föredra om de gjorde som mellan 2nd och 3rd och nollställde allt. Regler för ett system blir inte bra när man skall använda dem i ett helt annat, även om GW släpper en kort errata...
Men det känns alldeles för tidigt att säga något egentligen. Man har ju inte en aning om hur reglerna kommer att bli på riktigt.
Balans är inte GW starkaste kort. Nollställa codexen hade varit bra.
Men döda True line of sight för skog eller ruiner!
Men döda True line of sight för skog eller ruiner!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Bu-huu. Jag kan inte spela med odödliga horder av orker som aldrig flyr och alltid har 4+ cover utan att stå i difficult terrain.Serpent skrev:Lite mer gubbgnäll... En sak jag ställer mig skeptisk till: wound allocation på var 5:e wound.
"Fem wounds på dina Orker, ett på Noben."
"Fem till, ett på Noben. Jaha, sprang de nu, så tråkigt att de aldrig kan ralla utan sin chef..."
Eller ännu skojigare - med Systrar. T3 var kass innan, nu blir det fan helt uselt.
Med Assault före Shooting blir det mindre synergi-arbete för spelaren. Allt ska kunna klara sig självt - utan understöd. Marines känns som om de blev bättre.
(Tänk istället på stackars imp-commissars i 50-manna-blobbar!)