Pedro och hans glada gossar

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Cricka

Pedro och hans glada gossar

Inlägg av Cricka »

Efter ett riktigt kul Blomcon i helgen blev jag taggad att faktiskt för en gångs skull måla upp en armé och ta mig ut i vida världen och spela lite. Börjar bli lite småtrött på att bli ägd med diverse icke 3+ save arméer och har bestämt mig för att göra en marinearmé. Har helt fastnat för veteranaspekten och har försökt knåpa ihop en lista därefter. Bu eller bä uppskattas

Pedro Kantor 175p

Librarian 100p
Gate, Null zone

10 Sternguards 330p
4x Combi-melta
Power fist
Drop Pod

10 Sternguards 330p
4x Combi-melta
Power fist
Drop Pod

10 Sternguards 330p
4x Combi-melta
Power fist
Drop Pod

5 Scouts 85p
Missile launcher

5 Scouts 85p
Missile launcher

10 Vanguards 295p
2x Power fist
Drop Pod

1730p
komp: 48

Har 20p kvar att leka med som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av. Jag vet att listan över lag kanske är helt optad men den verkar kul o spela och det behövs inte så mycket gubbar att måla.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Pedro och hans glada gossar

Inlägg av DHettNeck »

Jag tror tyvär att den kommer vara ganska tråkig att spela med. När du väl har trillat ner har du noll mobilitet.

Byt ut några pods mot rhinos och försök få in nått long-range skytte, typ ett par preddar eller nått.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Cricka skrev:Börjar bli lite småtrött på att bli ägd ... Har helt fastnat för veteranaspekten
fail.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Skippa Pods. Dumpa en enhet Sternguards och dina Vanguards. Sätt en enhet Sternguards i en Redeemer och den andra i en Godhammer. Du borde då ha poäng över till Storms till Scouterna och ev. ytterligare en liten enhet scouter.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Inspiration för starka listor

Halvar

Inlägg av Halvar »

Skulliz skrev:Inspiration för starka listor
aha, det är dit jag ska kika ifall jag blir så full att jag borde spy men inte får upp något.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Halvar skrev:
Skulliz skrev:Inspiration för starka listor
aha, det är dit jag ska kika ifall jag blir så full att jag borde spy men inte får upp något.
För min del brukar det funka att tänka på subjektiv, aktiv-komp för att spy lite i munnen :wub:

Lunaticman

Inlägg av Lunaticman »

Jag tycker den ser hård ut, men funderar på att kanske trycka in en pod med dread och multimelta eller kanske speeders som deep strikar med dubbla meltor mest för att du har mycket scoring redan.
Men det kanske är dumt att trycka in AV i en lista som inte har det alls?

Gillar iden med scoring speeders också men jag vet inte riktigt om det värt det för att få upp mobiliteten? Dem ska användas i egen zone för att ta hemma objektiven antar jag så känns dumt att flyga iväg med dem att kontesta i alla fall med scouterna

Kan man kanske istället investera i en raider till en squad och stoppa in lysander med dem även om du bara har ett fordon då (typ) ger det dig mobilitet med en scoring unit?

Men vet inte om det är värt att ändra någonting alls, frågan är kanske bara om listan blir för "imobile" när den droppat ner men det måste nog speltestas!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag tycker den ser cool ut. Skit i hur bra den är till att börja med, testspela innan du har målat och byggt allt, bara. Den kommer att utvecklas allteftersom ändå, ju mer du spelar med den. Storms till Scouterna tycker jag låter som en bra idé, hur som helst. Kan verkligen göra livet surt för campande squads med kasst save.

Klart att du kommer ha lite problem efter att du dumpat ned, men sånt är livet för en Poddande lista. Din Counter-charge behöver göra riktigt ont, frågan är om du har den möjligheten.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar