Jag förutser att EW(1) eller mer kommer att vara väldigt vanligt på karaktärer så kanske inte så stor skillnad ändå.HeadWar skrev:Liiiten skillnad...witchblades: as before, besides: force weapon with ID(1)
6th edition rumours
Re: 6th edition rumours
+1 med massa plus. Kommer bli skitkul.Skulliz skrev:Jag tycker det hela låter väldigt lovande
Synd bara på att skog inte blockar LOS så alla spelbräden kommer vara helt öppna som nu med skillnaden att man bara får 5+ cover.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Jo, men till exempel Nobs kommer antagligen inte att ha det, och det är ju mest mot sådana enheter som det är viktigt, men den stora skillnaden är att de hux flux får power weapons. (Om de nu får det, kan ju vara att de har ändrat definitionen på Force Weapons också.)Mattias H skrev:Jag förutser att EW(1) eller mer kommer att vara väldigt vanligt på karaktärer så kanske inte så stor skillnad ändå.HeadWar skrev:Liiiten skillnad...witchblades: as before, besides: force weapon with ID(1)
Nope.Mutt skrev:Power weapons har deras vapen väl alltid varit? Eller?
Står bara att dom kan orsaka ID som FW, inte något om PW. Om man får säga så många förkortningar i en mening.
Force Weapons är (i nuvarande edition) alltid Power Weapons.Max skrev:Står bara att dom kan orsaka ID som FW, inte något om PW. Om man får säga så många förkortningar i en mening.
Ja, men det står att dom kan utdela instant death med ett test så som forceweapons fungerar. Instantdeath regeln är ju ingen del av pw regeln. Men vi lär ju märka när erratan kommer.
Errata på rykten? d:Max skrev:Men vi lär ju märka när erratan kommer.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."