Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Imperial Guard
Hej .
Tänkte bara kolla om Vulture Gunship är något som kan vara intressant att behandla?
Är väldigt sugen på att använda min, och ser inte den som ett stort hot jämfört mot Vendetta/Valkyrie.
MVH
Tänkte bara kolla om Vulture Gunship är något som kan vara intressant att behandla?
Är väldigt sugen på att använda min, och ser inte den som ett stort hot jämfört mot Vendetta/Valkyrie.
MVH
- speedfreek
5 poäng mer än Valkyrie, samma stats.
Heavy Bolter, 2 Hellstrikes, TL Multilaser, Extra Armour, Deep Strike. Ingen transportkapacitet och inte Scout.
Det bästa man kan göra med den vad jag kan se är att byta både Hellstrikes och Multilasrar mot 2 Multiple Rocket Pods vardera för att få ut tre stora plattor som skjuter defensive. TL Punisher är också ett intressant alternativ på ett snabbt fordon. Båda dessa alternativ är +50 poäng.
Den har också en uppgradering för bomber som jag inte vet hur bra den är eller ens om den är relevant utanför Apocalypse.
Tycker den är sämre än Valkyrie/Vendetta i grundutförandet och möjligen bättre än Valkyrie när den är uppgraderad men fortfarande inte lika bra som Vendetta.
Något i stil med:
-3 each Vulture Gunship
-1 Two Multiple Rocket Pods
-2 Three Multiple Rocket Pods
-3 TL Punisher
-1 TL Lascannon
Heavy Bolter, 2 Hellstrikes, TL Multilaser, Extra Armour, Deep Strike. Ingen transportkapacitet och inte Scout.
Det bästa man kan göra med den vad jag kan se är att byta både Hellstrikes och Multilasrar mot 2 Multiple Rocket Pods vardera för att få ut tre stora plattor som skjuter defensive. TL Punisher är också ett intressant alternativ på ett snabbt fordon. Båda dessa alternativ är +50 poäng.
Den har också en uppgradering för bomber som jag inte vet hur bra den är eller ens om den är relevant utanför Apocalypse.
Tycker den är sämre än Valkyrie/Vendetta i grundutförandet och möjligen bättre än Valkyrie när den är uppgraderad men fortfarande inte lika bra som Vendetta.
Något i stil med:
-3 each Vulture Gunship
-1 Two Multiple Rocket Pods
-2 Three Multiple Rocket Pods
-3 TL Punisher
-1 TL Lascannon
- speedfreek
Håller med. Det känns ganska rimligt.
- speedfreek
Uppdateringen till IA1.
Den är med i Imperial Armour 8. Läniken nedan, sidan 102.
Bästa saken med den i mina ögon är att den är heavy support.
http://www.scribd.com/doc/36519499/Code ... orel-Novem
Bästa saken med den i mina ögon är att den är heavy support.
http://www.scribd.com/doc/36519499/Code ... orel-Novem
- speedfreek
Är inte säker, men kan det vara så att den inte är med i komp-mallen för att den inte är listad som ett tillåtet fordon enligt Swe-FAQ och någon form av IA Update?
Fruktansvärt off-topic är det kul att Elysians kan ha Cyclops med deep strike, som isf landar med explosionsbil och operatör i bas med varandra och kanske inte riktigt har lust att sprängas just då...
Fruktansvärt off-topic är det kul att Elysians kan ha Cyclops med deep strike, som isf landar med explosionsbil och operatör i bas med varandra och kanske inte riktigt har lust att sprängas just då...
Jag har föruspråkat tidigare i SWE FAQ forumet att den ska vara med då den inte är cepe imba, inte Apocalyps maskin och dessutom är publicerad i IA böcker vilket är dem kriterier jag har förstått krävs.speedfreek skrev:Är inte säker, men kan det vara så att den inte är med i komp-mallen för att den inte är listad som ett tillåtet fordon enligt Swe-FAQ och någon form av IA Update?
Tycker Antons förslag låter vettigt om kompen för den.
Med nya formuleringarna är den ju inte ens en Flyer, om man inte spelar Apocalypse.