Soulgrinder bas?
-
Silvertejp
Soulgrinder bas?
En Soulgrinder kommer ju inte med någon bas vilket blir extremt muppigt vid många spelmoment, är det någon som skulle protestera om man faktiskt satte den på en bas och i så fall vilken? Jag tänkte använda en large blast templat.
Re: Soulgrinder bas?
Snarare så att folk skulle protestera om du inte satte den på en bas, även om det funkar utan.
Om folk gör det tycker jag det är konstigt då den inte har någon bas. Om man sedan vill sätta den på bas förstår jag mycket väl. Large blast templat låter vettigt, fötterna borde väll gå in på den utan att det ser ut som den balanserar på liten yta?
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Tycker det är både bättre och snyggare med bas, plus så ser den mer enhetlig ut med resten.
Stor templat eller CD-skiva blir bra som bas. Det blir jättemärkligt att spela den utan bas även om det regeltekniskt inte finns något tvång att ha det.
Funkar inte den stora ovala?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Den är på tok för liten.MrCheeze skrev:Funkar inte den stora ovala?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jupp, jag bygger mina på dessa.MrCheeze skrev:Funkar inte den stora ovala?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
kan du smälla upp en bild så man får se hur det ser utKatarsis skrev:Jupp, jag bygger mina på dessa.MrCheeze skrev:Funkar inte den stora ovala?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Currently Working On:
...
Currently Working On:
...
Jag kan inte minnas att jag någonsin sett en med bas, så det är nog ganska milda protester vi talar om.Mutt skrev:Snarare så att folk skulle protestera om du inte satte den på en bas, även om det funkar utan.
Sidan 72: "If a walker has a base, measure ranges and distances to and from its base, as you would for an infantry model. If a walker does not have a base (like the Chaos Defiler), measure to and from its hull (including legs and other limbs), as normal for vehicles."
Det är faktiskt inte självklart i reglerna att man "får" sätta en Defiler eller Grinder på bas, vilket jag nog trodde att det var. Har dock svårt att se att någon skulle protestera, det är betydligt lättare att spela om den har det, och jag misstänker att eventuella fördelar går ungefär på ett ut med eventuella nackdelar.
För övrigt, Chaos Defiler verkar på italienska heta Profanatore, Macchina Demoniaca del Caos. How awesome is that?! Man borde skriva alla sina army lists på italienska. Explorador Marine Espacial en Motocicleta. Orko in megarmatura con kombi zpara-lanciamizzili. Eldar Guerrieri d'Aspetto Vendicatori Implacabili.