Soulgrinder bas?

Regelfrågor och förslag på husregler
Silvertejp

Soulgrinder bas?

Inlägg av Silvertejp »

En Soulgrinder kommer ju inte med någon bas vilket blir extremt muppigt vid många spelmoment, är det någon som skulle protestera om man faktiskt satte den på en bas och i så fall vilken? Jag tänkte använda en large blast templat.

Mutt

Re: Soulgrinder bas?

Inlägg av Mutt »

Snarare så att folk skulle protestera om du inte satte den på en bas, även om det funkar utan.

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Om folk gör det tycker jag det är konstigt då den inte har någon bas. Om man sedan vill sätta den på bas förstår jag mycket väl. Large blast templat låter vettigt, fötterna borde väll gå in på den utan att det ser ut som den balanserar på liten yta?
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Tycker det är både bättre och snyggare med bas, plus så ser den mer enhetlig ut med resten.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Stor templat eller CD-skiva blir bra som bas. Det blir jättemärkligt att spela den utan bas även om det regeltekniskt inte finns något tvång att ha det.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Funkar inte den stora ovala?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

MrCheeze skrev:Funkar inte den stora ovala?
Den är på tok för liten.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jupp, jag bygger mina på dessa.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Katarsis skrev:
Jupp, jag bygger mina på dessa.
kan du smälla upp en bild så man får se hur det ser ut :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Mutt skrev:Snarare så att folk skulle protestera om du inte satte den på en bas, även om det funkar utan.
Jag kan inte minnas att jag någonsin sett en med bas, så det är nog ganska milda protester vi talar om. :)

Sidan 72: "If a walker has a base, measure ranges and distances to and from its base, as you would for an infantry model. If a walker does not have a base (like the Chaos Defiler), measure to and from its hull (including legs and other limbs), as normal for vehicles."

Det är faktiskt inte självklart i reglerna att man "får" sätta en Defiler eller Grinder på bas, vilket jag nog trodde att det var. Har dock svårt att se att någon skulle protestera, det är betydligt lättare att spela om den har det, och jag misstänker att eventuella fördelar går ungefär på ett ut med eventuella nackdelar.

För övrigt, Chaos Defiler verkar på italienska heta Profanatore, Macchina Demoniaca del Caos. How awesome is that?! Man borde skriva alla sina army lists på italienska. Explorador Marine Espacial en Motocicleta. Orko in megarmatura con kombi zpara-lanciamizzili. Eldar Guerrieri d'Aspetto Vendicatori Implacabili.

Skriv svar