Uppsala Hero Hammer

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Blom

Re: Uppsala Hero Hammer

Inlägg av Blom »

Jag måste tyvärr avanmäla mig :(

Jag får be så hämskt mycket om ursäkt för avhoppet så här nära inpå turneringen :(
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

blom skrev:Jag måste tyvärr avanmäla mig :(

Jag får be så hämskt mycket om ursäkt för avhoppet så här nära inpå turneringen :(
Tråkigt att höra, men kan man inte så kan man inte :(

nu får vi bara hoppas att Johan Lindqvist hinner se detta och skickar in sin lista. Om Johan inte kan vore det mycket bra om någon av er andra kunde jaga fram en resärv :).

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

God kväll!

Nu är vi fulltaliga igen och Turneringen är bara tre dagar bort. Scenariot för turneringen är som följer:

I ett solsystem någonstans långt bort finns de tre planeterna Sanktum Alfa, Barnia och Cátanis. Dessa planeter är av stor vikt för Chaos och de har nu invaderat Sanktum Alfa med sina demoner. Till Barnia har de skickat sina trogna Chaos Marines för att förbereda nästa fas i sin invasion, men ingen vet riktigt vad de har för avsikter med Cátanis…

Grey Knights har självklart för avsikt att stoppa dem och har anlänt till Sanktum Alfa, där demoninvasionen är som starkast. De har också kommenderat en grupp Blood Angels att bromsa invasionen på Barnia.

En annan grupp Blood Angels har anlänt till Cátanis. Ingen vet var de kom ifrån eller varför. De svarar inte på anrop och deras chapter master Dante vet inte vad de gör där. Den grupp Ultra Marines som Grey Knights ursprungligen kommenderat till Barnia, för att ge understöd till Blood Angels där, har därför tvingats omgrupera till Cátanis för att ta rea på vad dessa Blood Angels sysslar med.

Mitt i allt detta har en hord av orker dykt upp. De svärmar över alla tre planeter och ingen vet säkert varför de valt just detta tillfälla att sarga och söndra. Men efter att Eldar har skymtats på Sanktum Alfa blir det inte svårt att gissa.

Men slaget står inte bara mellan dessa utomjordingar, demoner och Kejsarens finaste. På Barnia har Necrons vaknat eter sin långa Dala och i Cátanis djupa träskmarker har Tyranidsporer upptäckts.

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Grymt! Detta kommer bli riktigt bra. :)

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

Ett litet förtydligande om kostnaden för turneringen.

Jag som arrangör tar 20kr per deltagare, hälften av dessa pengar går till priser och resten tar jag ut i timpenning för att ha planerat turneringen ;). För att få spela warhammer på Ungdomens Hus över huvud taget måste man vara medlem. Detta kostar 30kr, men dessa pengar får man snabbt igen i form av de mycket förmånliga priser ett medlemskap ger i kafeterian. Är ni alltså redan medlemmar i Ungdomens Hus behöver ni bara betala 20kr till mig. Är ni inte det blir det 20kr till mig och 30kr till den representant från Ungdomens hus som i utbyte kommer ge er ett medlemskort. Om ni visar detta medlemskort i fiket blir kaffet och kakan mycket billigare :).

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Varför får jag en känsla av att jag kommer få möta Grey Knights :D ....

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

XecrNist skrev:Varför får jag en känsla av att jag kommer få möta Grey Knights :D ....
För att du är ond, mycket mycket ond… :twisted:

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Låter riktigt roligt. Nu blev jag lite peppad inför helgen :D
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det är bara för att du ska få möta demoner, demoner och demoner...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

speedfreek skrev:Det är bara för att du ska få möta demoner, demoner och demoner...
Phu. Jag ska spela Ultrashrike :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar