Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Serpent »

Första Predden jag någonsin målat. Och till Night Lords-armén också!
Första fotot är lite suddigt...
Night Lords 001.jpg
Night Lords 001.jpg (97.76 KiB) Visad 1405 gånger
Fågelperspektiv.
Night Lords 002.jpg
Night Lords 002.jpg (48.92 KiB) Visad 1404 gånger
Sida.
Night Lords 003.jpg
Night Lords 003.jpg (96.51 KiB) Visad 1407 gånger
Per S. (LillePer) gav förslaget att måla Heavy Boltersköldarna röda. Funderade mycket bra, tycker jag. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Andra sidan. Istället för targeters använder vi skallar. Det är ONDARE!
Night Lords 005.jpg
Night Lords 005.jpg (80.38 KiB) Visad 1398 gånger
Detaljstudie av fronten.
Night Lords 004.jpg
Night Lords 004.jpg (109.8 KiB) Visad 1398 gånger
Tanken är först sprayad med Army Painter Navy Blue, washad med Asurmen Blue och sedan torrborstad med Vallejo Magic Blue. Återigen Washad med Asurmen, och sedan är detaljerna målade allteftersom.
Kom gärna med feedback!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Skitsnygg, framförallt det röda 8-)

(Kul att det röda blev bra, tråkigt att den är överjävligt bra mot töntiga footdars)

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Den är bra målad, men behöver nog något som får den att poppa lite. Det jag skulle ha föreslagit är klassiska Nightlords-blixtar eller lite Chaos-spikar, men jag vet att du inte använder något av dem till dina NL-fordon. Kanske lite Nostromiska runor? Lite nedsmutsning?

Det röda funkar bra, och det visar hur lite som behövs för att bryta upp färgerna lite.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Intressant att det blir så mörkt med Asurmen Blue, det trodde jag nog inte att det skulle bli.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

@Headwar: Det gäller att inte spä ut för mycket. :wub:

Jag tyckte för övrigt att det var mycket enklare att spraya Navy Blue och sen Washa hela alltet än att blanda till rätt färg till färgsprutan och hålla på att ansluta tryckluft och annat jox.

@Mortarion: Mjo, när man tittar på dem så kan man tycka att det kanske skulle behövas något som poppar. Särskilt ovanifrån. Jag ska fundera lite på det och sedan se om det går att göra på Rhinosarna också. :)

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Den är fint målad, den är tuff. Vad som drar ned night lords är ju deras vampyrism, personligen får jag ont i magen när jag ser dessa symboler. Jag vill bara sätta en stor jävla borr i dessa fina sidoytor och rulla den tio varv i Slottskogen! Ska du köra på det stilrena håller jag med Ooan om blixtarna.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Den som har störst fladdermusvingeöron är tuffast! Sådeså!

(Jag har funderat på att smutsa ned dem lite, eftersom det fungerat rätt bra på vargbilarna. Frågan är hur, eftersom det är nattbaser med snö på som gäller för resten av armén...)

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Chipping, smutsig snö, antydan till rost?
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Rost funderar inte, då måste resten av armén också ha det. Och visst är de Traitors, men jag gillar när en Marinearmé syns.

Skriv svar