Warpstorm 4 - 3-4 September
Moderator: whistler
-
Doc Sniksnak
Re: Warpstorm 4 - 3-4 September
Jag håller på att bygga ett par kanoner nu, men undrar hur stora de ska vara (höjd i cm x längd i cm x bredd i cm). Jag har tittat på bilder på nätet, men det är svårt att avgøra hur stora de är. Man vill ju inte bli anklagad för modelling for advantage (fusk).
Basen är ca 45x40 mm vid marken och 35x40 mm vid toppen och ca 25 mm hög. Sedan kommer autocannonerna och total höjd är ca 65 mm när kanonerna riktas rakt fram.
Whistler, jag har för mig att ni hade vita plastmuggar (såna där bräckliga engångs) förra gången. De borde väl funka skitbra?
Ja, de är ju lite mer lagom storlek, men fortfarande tråkiga tyvärr.
I övrigt så kan Jag avslöja att vi kommer införa warpstorms i samtliga matcher från och med turneringen i januari. För att utöka temat lite
I övrigt så kan Jag avslöja att vi kommer införa warpstorms i samtliga matcher från och med turneringen i januari. För att utöka temat lite
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!
Visserligen fortfarande bra mycket större än kanonerna.Gustav skrev:Whistler, jag har för mig att ni hade vita plastmuggar (såna där bräckliga engångs) förra gången. De borde väl funka skitbra?
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Kom på ett hål i spionmissionet som jag tycker ni kan rula ut.
Säg att man inte får scoutmova med spionen.
Det jag tänker på är valkyror/vendettor eller andra transporter som kan scouta, mha dessa kan igspelare som börjar leverera killen runda ett i sitt första move utan att motståndaren kan göra ngt åt det.
Det finns lite olika sätt att får transporter att scouta osv. GK kan ju göra en del till scouts osv.
Med den rulingen ni redan har, att spionen måste börja på plan => gör att man inte kan outflanka in dem i transport osv. Och en ruling mot scoutmoves med spionen kommer man undan mkt "orättvisor".
Ang. de 2 målen, jag har tagit 2 korkar till flaskor och satt dit blandade bitar från kretskort + färg. blir typ 3cm höga. Duger det?
Det jag tänker på är valkyror/vendettor eller andra transporter som kan scouta, mha dessa kan igspelare som börjar leverera killen runda ett i sitt första move utan att motståndaren kan göra ngt åt det.
Det finns lite olika sätt att får transporter att scouta osv. GK kan ju göra en del till scouts osv.
Med den rulingen ni redan har, att spionen måste börja på plan => gör att man inte kan outflanka in dem i transport osv. Och en ruling mot scoutmoves med spionen kommer man undan mkt "orättvisor".
Ang. de 2 målen, jag har tagit 2 korkar till flaskor och satt dit blandade bitar från kretskort + färg. blir typ 3cm höga. Duger det?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
-
Johannesson
refabricated skrev:Kom på ett hål i spionmissionet som jag tycker ni kan rula ut.
40k Rulebook, p74 skrev:The special rules marked with an asterisk (*) are
automatically lost by an independent character joining
a unit that does not have the same special rule.
These rules are also lost by a unit that is joined by an
independent character that does not have the same
special rule.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Stämmer väl inte helt när det handlar om en IC som sitter i en transport med scout?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Helt korrekt, fordon med scout får scouta oberoende av vilka specialregler lasten har.refabricated skrev:Stämmer väl inte helt när det handlar om en IC som sitter i en transport med scout?
Alexander Merinen