Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Jag kan inte riktigt lägga fingret på exakt vad det är jag inte gillar med det, men jag tycker att guld ska se mer ut åt detta hållet han har målat med:
Brazen Brass
Homemade wash (brown/black mix to dark brown burnt color + Future Wax/Water)
Heavy drybush Vallejo Old Gold
Homemade wash again (lighter this time)
Drybrush Vallejo Old Gold/Vallejo Gold
Ogryn Flesh Wash along edges of armour only (I used watered down chestnut before...but new wash rocks!)
Drybrush Vallejo Gold
Brazen Brass
Homemade wash (brown/black mix to dark brown burnt color + Future Wax/Water)
Heavy drybush Vallejo Old Gold
Homemade wash again (lighter this time)
Drybrush Vallejo Old Gold/Vallejo Gold
Ogryn Flesh Wash along edges of armour only (I used watered down chestnut before...but new wash rocks!)
Drybrush Vallejo Gold
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Tyvärr ser guldet för "platt" ut. Det saknar djup och kontrasterna mellan skuggor och highlights är inte tillräkligt definerade för att se bra ut.Claimh_Solais skrev:okej , seriöst va är det ni inte gillar med guldet ?daskad skrev:Tycker att det röda skynket(?) förstör ganska mycket, sen är jag inte så förtjust i det guldiga, tyvärr.
Svärdet blev helt sinnesjukt snyggt dock!
slå upp blood angel codexen på sid.67 kolla på dom guld målade gubbarna hounor guard (INTE DOM MED NMM)
tycker inte mitt guld är mycket sämre än det
Modellen är ett comission på en modell som är TT+ (karaktär)
den är till för spel inte för att vinna golden deamon
klart jag skulle kunna måla den i en så där 40+ timmar och lägga en massa lager och skuggor på guldet
men då hade modellen också kostat 2500kr och det tror jag inte någon ger det för en modell som ska stå på spelbordet
-
Claimh_Solais
OKej tycker jag fick en del skuggor och highligts på modellen (som sagt en modell till spel)
har sätt en massa sanguinary guard på coolmini som bara är sprayade med guld DET ser platt ut
här har jag lite skuggor ändå
men kanske skulle kört en mörkare wash , för att guldet inte ska se så oranget ut
fast är väl sen smak sak, själv gillar jag när guldet ser nytt ut och inte slitet
har sätt en massa sanguinary guard på coolmini som bara är sprayade med guld DET ser platt ut
här har jag lite skuggor ändå
men kanske skulle kört en mörkare wash , för att guldet inte ska se så oranget ut
fast är väl sen smak sak, själv gillar jag när guldet ser nytt ut och inte slitet
Det kanske är något med färgåtergivningen också, men det ser mer ut som brons än guld.
-
jockelinde
- Kontakt:
Nästan komplett Flavius the Vile med pimp-käpp och magisk ryggsäck of DOOM :

- speedfreek
Talosbitarna är ju sjukt stora, men tycker det funkar ändå.
Och här är en liten apa som självfallet inte är klar ännu...

Och här är en liten apa som självfallet inte är klar ännu...

Död åt alla apor. Men han såg bra ut, eller såg ut att bli bra.
-
Claimh_Solais
Jo tack färgåtergivningen på min kamera är åt helvete , allt ser mycket bättre ut irlHeadWar skrev:Det kanske är något med färgåtergivningen också, men det ser mer ut som brons än guld.
har lämnat kamrafanskapet på lagning o allt men inget hjälper, så få väl köpa en ny när man är rik någon dag
då kanske man få mer uppskattning för sin målning
Pröva olika ljuskällor, eller om du kan fippla manuellt med vitbalansen. Eller bara Photoshoppa efteråt så att det ser ut som det ska.Claimh_Solais skrev:Jo tack färgåtergivningen på min kamera är åt helvete , allt ser mycket bättre ut irl![]()
har lämnat kamrafanskapet på lagning o allt men inget hjälper, så få väl köpa en ny när man är rik någon dag
då kanske man få mer uppskattning för sin målning
Ghoul Apor!
kaka till mig!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...