Lagturnering på BSK 2011 - 4-6 november

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
The Gretchin

Re: Lagturnering på BSK 2011 - 4-6 november

Inlägg av The Gretchin »

Då vart man anmäld ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Håller med om att man borde ha ett strikt minus system som Egge säger och om hans förslag är genomförbart för arrangörerna så tycker jag att man borde köra med det. Men ett enklare som Mutt föreslår är bättre än inget.

Fördelen med Egges jämfört med Mutts är att i Egges system kan man inte taktiskt sega ut en match under turneringen eftersom hela laget bara har en "gratis match" och inte varje spelare.
Alexander Merinen

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

26 platser på 10 sekunder, najs.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Vi var först :D (förutom dom som fuskade ;))
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Om det skulle vara så att olika personer anmäler samma lag med olika namn, påpeka gärna det så jag kan rensa bort eventuella dubletter.

Toastern

Inlägg av Toastern »

10 minuter in och det finns fortfarande platser kvar... pfffff!

egge

Inlägg av egge »

Helt sjukt med anmälningen... ca 35 lag nu... om vi tar bort dubbleringar...

Om enkelhet är att föredra tycker jag: Varje omgång som någon i laget drar över på matchen; -5 poäng. Jag tycker det skall vara hårdare för varje enskild spelare men jag kan tänka mig -5 poäng. Men då är jag nästan inne på att man måste ha någon regel som säger att båda spelarna skall få en movement phase, run phase och charges samt react (utan att få slå) när en match skall sluta.

Alltså: Min runda 4: done. Motståndaren runda 4 börjar: någon hojtar "sista rundan". Motståndaren gör då sin sista runda. Sedan får jag göra mina förflyttningar, run moves och charges, motståndaren gör sin react och sedan slutar spelet. Ingen modell (utom egna) kan dö under min fas.

Detta gör att ingen spelare kommer få större möjlighet att döda motståndaren men istället för att ena spelaren kan bara ta objektiv utan att riskera något så kan i alla fall motståndaren contesta objektiv e t c. Jag vill hävda att det ger mindre skeva resultat än att endast ena spelaren får agera när denne vet att spelet är slut.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Eftersom det är 20 slag totalt för laget vi talar om tror jag inte på en kollektiv modell, för då kommer nästan alla lag att få minus under turneringen. Även om alla i laget är snabba så kommer man att åka på någon som mig några gånger, men risken för att samma spelare ska göra det flera gånger är inte så stor.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Så du menar att du per automatik ska börja med -10 poäng för att vara på den säkra sidan?

En vacker dag så kanske du vaknar upp, luktar på roserna, kommer på att det här med solidaritet kanske var nåt och helt enkelt förkortade dina beslutsprocesser? För problematiken när man möter långsamma/tänkande spelare är att man själv, ibland, dras med i det där "hmm"- och "mmmhmm":ande som stönas fram över borden likt ett nuppande kärlekspar smittade av borrelia. Klart att alla inte är begåvade med mitt fantastiskt låga tålamod, men nånstans så borde man faktiskt hinna klart på 3 timmar när man kör 1500.
Annars så röstar jag för att folk börjar ringa i klockan när det är en timma kvar. Då vet man att folk kommer att stressa på redan från början...

Edit: Ah fuck, detta var tänkt att bli ett klassiskt Pär-analt inlägg med kryptiska meddelanden som han knappt själv förstår. Jag fick dock med ett ellipsis, vilket nästan är tillräckligt... (2)

Blauholtz

Inlägg av Blauholtz »

jävla bsk jag kan inte sova.
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"

Skriv svar