The flesh garden

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Claimh_Solais

The flesh garden

Inlägg av Claimh_Solais »

välkommen hit, till en ny blogg av mig

efter mycket om och men , så bestämde jag mig för att göra en liten dark eldar arme , med homunculus tema
vissa av er mins kanske min arme lista jag försökte skriva ihop

så här är en början på det sjuka projektet!

börjar lätt med grotesque bara en grund än så länge
Bild
Bild

och slängde även med 2 riders som back up om man nu skulle behöva dom någon gång
Bild
Bild

tyckte dom gamla båtarna passade homunculus tema temat bättre

enjoy !

Claimh_Solais

Re: The flesh garden

Kanske väcker ett intresse nu då

skulpterat som fan på mina grotesqs fick lite bitz idag så en av dom är ca 90% klar (ska bara snyggas och jämnas till här o var)

Bild
tog en stund att skulptera om benen så dom skulle se mer biffiga ut
Bild

och här är grotesq nr 2 eller ryggen iaf han är dok en del kvar på

Bild

så kolla min tråd på bitz jag vill ha för att hjälpa mig göra klart dom :wub:

Anton

Inlägg av Anton »

Överkropparna är bra, men jag är tveksam till om tjockismysbyxorna tillför något. Tror nog att originalbenen är mer groteskiga.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag är också enormt tveksam till termobyxorna.

Claimh_Solais

Anton skrev:Överkropparna är bra, men jag är tveksam till om tjockismysbyxorna tillför något. Tror nog att originalbenen är mer groteskiga.
rat ogersen hade så sjukt smala o små ben så jag biffade upp dom
kolla på bilden i DE codezex grotesks har tjocka ben , dom ser kanske skumma ut dok

ska ju fila ner dom o ge dom lite from sen blir det nog bättre när dom är målade (i mörk mörk brunt ) och överkroppen är hudfärgad så tar den mer fokus

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Håller med. Överkroppen ser bra ut men tycker snarare du förstört än tillfört något vettigt med dom där brallorna. Ser mer fantasy ut nu än innan om jag ska vara ärlig.

Att benen är klena tror jag bara gör att det ser mer muterat ut, med dom fistarna går dom säkert som gorillor i vilket fall.

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Något som hade vart coolt och gjort underkroppen maffigare är metall-bastkjolar gjorda av gitarrsträng eller dy.

Claimh_Solais

Samuel skrev:Något som hade vart coolt och gjort underkroppen maffigare är metall-bastkjolar gjorda av gitarrsträng eller dy.
Du där sa du något , ska testa det , tänkte ändå lägga på lite kablar o sådant på kroppen

ska ha minst 6 st av dom här biffarna så alla kan se olika ut

Otto_Serholt

Inlägg av Otto_Serholt »

Ser mysigt ut lolita. Har inga problem med mjukis-byxorna. Kanske liiite mer arbete på "resåret" eller vad man nu skall kalla delen högst upp på byxorna. Få lite mer liv i dem. Men skall bli riktigt spännande och se vart det bankar hän.

Claimh_Solais

Otto_Serholt skrev:Ser mysigt ut lolita. Har inga problem med mjukis-byxorna. Kanske liiite mer arbete på "resåret" eller vad man nu skall kalla delen högst upp på byxorna. Få lite mer liv i dem. Men skall bli riktigt spännande och se vart det bankar hän.
Kul att någon gillade dom

byxorna är ju bara grunden , filade ner dom en del och ska lägga till en del detaljer så det inte ska se ut som termobyxor :lol:

"resåret" är ett beläte så det ska få lite mer remmar o spännen
det tar dok en tid att skulptera då allt måste torka innan du kan fortsätta

benen tog flera dagar att göra till det du ser på bilden

Skriv svar