The flesh garden

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

The flesh garden

Inlägg av Claimh_Solais »

välkommen hit, till en ny blogg av mig

efter mycket om och men , så bestämde jag mig för att göra en liten dark eldar arme , med homunculus tema
vissa av er mins kanske min arme lista jag försökte skriva ihop

så här är en början på det sjuka projektet!

börjar lätt med grotesque bara en grund än så länge
Bild
Bild

och slängde även med 2 riders som back up om man nu skulle behöva dom någon gång
Bild
Bild

tyckte dom gamla båtarna passade homunculus tema temat bättre

enjoy !

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: The flesh garden

Inlägg av Claimh_Solais »

Kanske väcker ett intresse nu då

skulpterat som fan på mina grotesqs fick lite bitz idag så en av dom är ca 90% klar (ska bara snyggas och jämnas till här o var)

Bild
tog en stund att skulptera om benen så dom skulle se mer biffiga ut
Bild

och här är grotesq nr 2 eller ryggen iaf han är dok en del kvar på

Bild


så kolla min tråd på bitz jag vill ha för att hjälpa mig göra klart dom :wub:

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: The flesh garden

Inlägg av Anton »

Överkropparna är bra, men jag är tveksam till om tjockismysbyxorna tillför något. Tror nog att originalbenen är mer groteskiga.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: The flesh garden

Inlägg av speedfreek »

Jag är också enormt tveksam till termobyxorna.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: The flesh garden

Inlägg av Claimh_Solais »

Anton skrev:Överkropparna är bra, men jag är tveksam till om tjockismysbyxorna tillför något. Tror nog att originalbenen är mer groteskiga.
rat ogersen hade så sjukt smala o små ben så jag biffade upp dom
kolla på bilden i DE codezex grotesks har tjocka ben , dom ser kanske skumma ut dok

ska ju fila ner dom o ge dom lite from sen blir det nog bättre när dom är målade (i mörk mörk brunt ) och överkroppen är hudfärgad så tar den mer fokus

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: The flesh garden

Inlägg av mindtrix »

Håller med. Överkroppen ser bra ut men tycker snarare du förstört än tillfört något vettigt med dom där brallorna. Ser mer fantasy ut nu än innan om jag ska vara ärlig.

Att benen är klena tror jag bara gör att det ser mer muterat ut, med dom fistarna går dom säkert som gorillor i vilket fall.

Användarvisningsbild
Samuel
Inlägg: 304
Blev medlem: 28 aug 2010, 13:06

Re: The flesh garden

Inlägg av Samuel »

Något som hade vart coolt och gjort underkroppen maffigare är metall-bastkjolar gjorda av gitarrsträng eller dy.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: The flesh garden

Inlägg av Claimh_Solais »

Samuel skrev:Något som hade vart coolt och gjort underkroppen maffigare är metall-bastkjolar gjorda av gitarrsträng eller dy.
Du där sa du något , ska testa det , tänkte ändå lägga på lite kablar o sådant på kroppen

ska ha minst 6 st av dom här biffarna så alla kan se olika ut

Otto_Serholt
Inlägg: 31
Blev medlem: 29 okt 2010, 08:25

Re: The flesh garden

Inlägg av Otto_Serholt »

Ser mysigt ut lolita. Har inga problem med mjukis-byxorna. Kanske liiite mer arbete på "resåret" eller vad man nu skall kalla delen högst upp på byxorna. Få lite mer liv i dem. Men skall bli riktigt spännande och se vart det bankar hän.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: The flesh garden

Inlägg av Claimh_Solais »

Otto_Serholt skrev:Ser mysigt ut lolita. Har inga problem med mjukis-byxorna. Kanske liiite mer arbete på "resåret" eller vad man nu skall kalla delen högst upp på byxorna. Få lite mer liv i dem. Men skall bli riktigt spännande och se vart det bankar hän.
Kul att någon gillade dom

byxorna är ju bara grunden , filade ner dom en del och ska lägga till en del detaljer så det inte ska se ut som termobyxor :lol:

"resåret" är ett beläte så det ska få lite mer remmar o spännen
det tar dok en tid att skulptera då allt måste torka innan du kan fortsätta

benen tog flera dagar att göra till det du ser på bilden

Skriv svar