Och jag rekommenderar att ni sänker straffet för DC dreaden, han är riktigt sopig utan storm raven. Gående dc dread med talons för -4 plus fordonsminus är hårt.
Annars ser det fint ut, glöm inte att ge vanlig dread minus för dccw.
Moderator: Kompmallsansvariga
DCCW skall fixas, jp/bike på prästen likaså. Missile Launchers skall noh IMO ses över lite rent allmänt för MEQ.Jocke Rapp skrev:Som jag skrev ovan så har ni glömt minus för DCCW på dreaden.
En annan sak som borde ändras är att prästen får +1 för jp/bike för då kan han inte åka bil. Det är en gammal formulering som fanns innan den snygga lösningen med *, nu borde det istället stå "+1 if no transport vehicle is in the army*".
Och jag tycker på nåt sätt att devastators med missiler kommer undan för enkelt i kompen, vet inte riktigt hur det ska fixas bara, men de borde få mer minus.
Det är asbra jue! Eller så fixar vi till det...HeadWar skrev:Ska Death Company verkligen få minus för pod och Land Raider/Storm Raven samtidigt?
Assault Marines får -2 i grund även när de inte har jump packs för att deras bilar är såpass billiga. Sen är inte rabatten massiv, speciellt om man väljer att spela med större squads. De får endast -1 om de är 10 och har Jump pack eftersom de då har möjlighet att skapa 2 snabba scoring units, väljer de bort sina JPs så kan de inte göra detta.Seregon skrev:Varför får Tactical Squads -1 om de har ett dedikerat fordon, men Assault Marines får -1 om de är 10 och inte har fordon? Borde inte Assault Squads också få minus för att ta dedikerade fordon, speciellt iom att de får en massiv poängrabatt när de gör så?
Precis detta är kärnan. Jag tycker att små enheter borde få ett extra minus om dom tar RBs, i rhinos gör dom inte alls lika mycket.Seregon skrev:Edit: 5 tacticals in en razorback kan dessutom inte ta några specialvapen medan de 5 assaultarna får ta ett.