Ultramarines, vilka är de?
Ultramarines, vilka är de?
Tjenare, har nu nästan bestämt mig för att mitt nästa projekt ska vaniljernas vanlij och göra en fluffig armé kring ultramarines.
Dock så vill jag gärna ha en lista att bygga mot innan jag börjar. Så det jag vill ha hjälp med är att hitta på något fluffigt och fint till 1750 och 2000pts.
Mina idéer är väl att jag ska ha en kapten som Hq och minst 20-30 tacticals. Listan får ju även vara rolig att spela.
Så fram med idé sprutorna!
Dock så vill jag gärna ha en lista att bygga mot innan jag börjar. Så det jag vill ha hjälp med är att hitta på något fluffigt och fint till 1750 och 2000pts.
Mina idéer är väl att jag ska ha en kapten som Hq och minst 20-30 tacticals. Listan får ju även vara rolig att spela.
Så fram med idé sprutorna!
- speedfreek
Re: Ultramarines, vilka är de?
Härma Gonka Koff.
Hans listor (utan Land Raider) är balanserade på alla möjliga sätt och kul att möta och säkerligen att spela också.
Hans listor (utan Land Raider) är balanserade på alla möjliga sätt och kul att möta och säkerligen att spela också.
-
Claimh_Solais
Helt ärligt ..hur vanliga är ultramarines egentligen ?
alla säger "alla har ultramarines dom är överallt"
har inte sätt många armér med ultramarines , ingen svensk iaf :S
(och jag räknar inte kids på 9 år som doppat lite BR marines i blå färg)
så gör en cool ultramarine arme du
Jag har inte varit involverad speciellt länge men jag har sett en Ultramarine armé på Armagedon i Borås bara.
Fast jag gick bara runt lite på Gothcon och sett den enstaka matchen på Armagedon.
Hoppas du styr upp det iaf, jag kan dock inte säga något om någon lista eftersom jag inte gjort min första än själv.
Fast jag gick bara runt lite på Gothcon och sett den enstaka matchen på Armagedon.
Hoppas du styr upp det iaf, jag kan dock inte säga något om någon lista eftersom jag inte gjort min första än själv.
En bra början är 3 Fulla tacticals i rhinos, en Land Raider full med Terminators och lite support tanks. Chapter Masters och Captains är tyvärr de sämsta HQ valet (om man inte tar en captain på bike för att låsa upp biketroops), Librarians eller Chaplains är rent tekniskt bättre. Själv skulle jag nog välja att spela med Calgar för han är ju Ultramarines personiferad och en allmän badass.
Tar du lite av varje i Codexet med en bred bas av Tacticals så är de fluffiga Ultramarines.
Tar du lite av varje i Codexet med en bred bas av Tacticals så är de fluffiga Ultramarines.
Alexander Merinen
- speedfreek
Jag tycker att du kan titta lite på listorna som ska till SSK.
I synnerhet på SM-lista 2.
(Men kanske blocka bort 5 termosar och lägga till tacticals/assaultmarines)
I synnerhet på SM-lista 2.
(Men kanske blocka bort 5 termosar och lägga till tacticals/assaultmarines)
pfft jag har juh tillochmed ultramurfarnas chef i min lista (#1)
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Jag kommer på sex stycken svenska, och synnerligen välmålade, Ultramaräng-arméer på rak arm.Claimh_Solais skrev:Helt ärligt ..hur vanliga är ultramarines egentligen ?
Men kör på, det är ett tacksamt chapter på många sätt, mindre vanligt än både SW och BA, och förhållandevis lätt att få snyggt (tror jag).
Jag tycker att Ultramarines kan vara ascoola! Och med Army painters nya färgsprayer, kombinerat med highlights av valfri teknik samt GW-washer så är det ganska lätt att få snygga gubbar ganska snabbt.
Hade jag bara vetat om BSK:s restriktioner tidigare (typ i våras) hade jag nog bildat ett lag med bara Ultramarines - ledda av de fyra olika HQ-karaktärerna. Apcoolt!
Hade jag bara vetat om BSK:s restriktioner tidigare (typ i våras) hade jag nog bildat ett lag med bara Ultramarines - ledda av de fyra olika HQ-karaktärerna. Apcoolt!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...