Mjae, alltså idag åker bilen 12" man disembarkar 2" och rapid-fire 12". Alltså har således bilar en total "bubbla" på 26", eller 20" om det handlar om melta. Samma räckvidd är svårt att få med bil-lösa enheter.Mutt skrev:Transporter tillför väll inte någon mobilitet som det är nu heller? Om man inte räknar den konstiga extra-moven som man får när man embarkar eller disembarkar? (Ok, man får säkert 12 medans de som springer intill max kan få samma hastighet och i snitt bara rör sig med ca 80 % av fordonets hastighet, om de inte har fleet då de plötsligt blir snabbare än fordonet).
Det kommer helt klart att bli ett annorlunda spel, men att gnälla redan nu för att det inte är samma spel tycker jag är konstigt.
Långsammare fordon känns ju som en liten nerf på melta-suicide enheter faktiskt då de får 6" sämre räckvidd. Ser fram emot nästa edition
Dessutom blir ju bilar enklare att träffa med nya reglerna och cover är bara 5+ så även om tanks bara går sönder på 6:a blir det fortfarande enklare att "stun-locka" bilar än vad det är idag.
@Egge:
I agree to disagree. Det är klart att en rhino gör mycket mer än att köpa till två extra marines men jag tycker du ser på det på fel sätt... Det är lite som att bygga en lista med bara anti-infanteri vapen i och sedan beklaga sig över att tanks är för bra. Jag ser på transporter som ett verktyg i arsenalen precis som anti-tank och anti-infanteri vapen. Inte som en modell som i ett vakum ska jämföras med en space marine för att sedan bedömmas hur bra den är för sina poäng.
Är jag luddig eller förstår du hur jag menar?