Tomma rhinos för 35p är skitbra. Kunde man köpa dom lösa så skulle man (typ till devestators).Mutt skrev:Nej. Jag menar.att rhinon blir bra först när den har en tactical att köra runt. Dvs du betalar inte 35p för rhino utan ca 200p. Hade den varit utan marines hade den nämligen inte varit farlig.
6th edition rumours
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: 6th edition rumours
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ska vi spela en match? Då får köpa entryt rhino som troop, elite, fast attack eller hq, 35p stycket. Inga andra val. Jag handlar fritt från codex Space marines. 1750p.
Vi kan i och för sig säga 500p också. Min lista blir nog en landraider med något kul i.
Vi kan i och för sig säga 500p också. Min lista blir nog en landraider med något kul i.
Om man kan ta razorbacks också så tror jag det skulle vara en sjukt dryg lista att möta...men rhinos kan ha missiler och sånt också va?Mutt skrev:Ska vi spela en match? Då får köpa entryt rhino som troop, elite, fast attack eller hq, 35p stycket. Inga andra val. Jag handlar fritt från codex Space marines. 1750p.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Haha! Skrattade så jag höll på att dö!
Ärligt, du säger alltså att rhinos inte är för billiga för sina 35 poäng och vill bevisa det genom att spela bara en armé med rhinos?
Och du säger att du kommer kontra en fordonslista med ett annat fordon.
Det du skall göra är så här:
Ena spelaren spelar marines utan fordon. Andra spelaren spelar med fordon. Sedan spelar dem en turnering. Säg i Umeå.
Det finns en orsak till att folk hellre tar många fordon än inga. De är för bra. Det finns inget skäl att inte ta en rhino för 35 poäng för de helt enkelt är för billiga och ger så mycket mer än 35 poäng till sina trupper. Den skyddar mer än sina 35 poäng. Den ökar mobiliteten mer än sina 35 poäng och ger fler enheter till armén och kan vara klart mer matchvinnande än nästan alla andra 35-isch poängsenheter. Den är helt enkelt värd mycket mer än 35 poäng. Hade den kostat 50 hade den nästan blivit balanserad. Men fortfarande väldigt värt det. Den är, i korthet; för bra för sina poäng.
Och saker som är för bra för sina poäng bör inte bli bättre till nästa version. Tvärtom. De bör bli sämre. Så det blir väldigt intressant att se vad GW kommer ha för sätt att jämna ut fordonens gigantiska överlevnadsökning enligt ryktena eller om det ens stämmer. Är de smarta kommer de göra att fordonen dör lättare för spelet blir mer balanserat då. Men det återstå att se.
Ärligt, du säger alltså att rhinos inte är för billiga för sina 35 poäng och vill bevisa det genom att spela bara en armé med rhinos?
Det du skall göra är så här:
Ena spelaren spelar marines utan fordon. Andra spelaren spelar med fordon. Sedan spelar dem en turnering. Säg i Umeå.
Det finns en orsak till att folk hellre tar många fordon än inga. De är för bra. Det finns inget skäl att inte ta en rhino för 35 poäng för de helt enkelt är för billiga och ger så mycket mer än 35 poäng till sina trupper. Den skyddar mer än sina 35 poäng. Den ökar mobiliteten mer än sina 35 poäng och ger fler enheter till armén och kan vara klart mer matchvinnande än nästan alla andra 35-isch poängsenheter. Den är helt enkelt värd mycket mer än 35 poäng. Hade den kostat 50 hade den nästan blivit balanserad. Men fortfarande väldigt värt det. Den är, i korthet; för bra för sina poäng.
Och saker som är för bra för sina poäng bör inte bli bättre till nästa version. Tvärtom. De bör bli sämre. Så det blir väldigt intressant att se vad GW kommer ha för sätt att jämna ut fordonens gigantiska överlevnadsökning enligt ryktena eller om det ens stämmer. Är de smarta kommer de göra att fordonen dör lättare för spelet blir mer balanserat då. Men det återstå att se.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Poängen är att man kan inte bara se till rhinons pris. Klar att 8 marines med 3 meltaguns är bättre än 10 marines med bolter om det handlar om att skjuta ut bilar till exempel, kanske även mot Infanteri. Men det innebär inte att meltaguns är för billiga eller obalanserade.
Meltaguns är bra på att skjuta bilar men sämre på att skjuta hårda närstridssaker med invo saves. Rhinos är bra mot allt. Ser du inte skillnaden?Mutt skrev:Poängen är att man kan inte bara se till rhinons pris. Klar att 8 marines med 3 meltaguns är bättre än 10 marines med bolter om det handlar om att skjuta ut bilar till exempel, kanske även mot Infanteri. Men det innebär inte att meltaguns är för billiga eller obalanserade.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Tycker att 35pts är på tok för mycket för en rhino. Dock är 350pts för 10 rhinos ganska ok möjligtvis att det skulle kosta 10-30pts mer.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
-
Bengtsson den yngre
Troll alert på den här tråden.
Sjätte kommer att bli skitfett! Vi får inte glömma bort att även om spelet är långt från perfekt så har det trots allt blivit bättre för varje edition.
Sjätte kommer att bli skitfett! Vi får inte glömma bort att även om spelet är långt från perfekt så har det trots allt blivit bättre för varje edition.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Poängen är att skillnaden mellan 8 marines i en rhino och 10 marines är att de som sitter i fordonet är helt immuna mot lasguns, nästan helt immuna mot bolters och klarar sig väldigt bra mot heavy bolters och annat S5-skytte. När Rhinon väl dör kommer de nästan alltid att klara sitt pinning test och om fordonet väl exploderar tar dör i snitt en enda marine.Mutt skrev:Poängen är att man kan inte bara se till rhinons pris. Klar att 8 marines med 3 meltaguns är bättre än 10 marines med bolter om det handlar om att skjuta ut bilar till exempel, kanske även mot Infanteri. Men det innebär inte att meltaguns är för billiga eller obalanserade.
Rhinos tar man för ökad mobilitet med specialvapen samt för att man blir immun mot skytte med låg styrka; och för det är de extremt billiga och har väldigt få nackdelar.
Edit: Om man kunde betala 3pts per modell för effektivt sätt få T7 på sina marines tror jag nog att de flesta skulle göra det.
Precis. Man betalar 35p mer, dvs ungefär 200p för att få rhino. Likadant betalar man 30p mer för att få två plasmaguns. Squaden är inte färdig förrän den fått allt den ska ha. Om man tvunget vill foot slogga så behöver man även lägga poäng för att det ska gå bra. Förslagsvis jumppack, stealth eller något annat.
Så förslaget att en spelare skulle köra med fordon och en utan blir typ razorspam mot blood angels jump pack lista.
Så förslaget att en spelare skulle köra med fordon och en utan blir typ razorspam mot blood angels jump pack lista.