+1Didi skrev:Detta är så riktigt jäkla bra!!!
Alla tummar upp!
The Vraksian Renegade Militia
- Styranimon
Re: The Vraksian Renegade Militia
Ögonen blev löjligt bra. Me like!
Det blir verkligen väldigt fint.
Speciellt bra tycker jag weatheringen på tanksen och earthshakern blev.
Jag har själv försökt göra avnött färg så som du har gjort men inte fått det att bli i närheten av så bra som du.
Orkar du förklara hur du har gjort?
Speciellt bra tycker jag weatheringen på tanksen och earthshakern blev.
Jag har själv försökt göra avnött färg så som du har gjort men inte fått det att bli i närheten av så bra som du.
Orkar du förklara hur du har gjort?
Kul att det gillas.
Det svarta applicerar jag med en sån där "svamp" man får med i en blister, man ska inte ha för mycket färg i svampen för då blir det bara blosch. Sen lackar jag hela allt med gloss varnish. Efter att varnishen har torkat tar jag oljefärg som är väldigt utspädd med lacknafta och målar i princip kring alla detaljer. Det blir ungefär som en wash fast den torkar extremt sakta så man kan blenda riktigt enkelt utan att behöva stressa. Det förklaras mycket bättre i Model Masterclass boken från forge world.
Det svarta applicerar jag med en sån där "svamp" man får med i en blister, man ska inte ha för mycket färg i svampen för då blir det bara blosch. Sen lackar jag hela allt med gloss varnish. Efter att varnishen har torkat tar jag oljefärg som är väldigt utspädd med lacknafta och målar i princip kring alla detaljer. Det blir ungefär som en wash fast den torkar extremt sakta så man kan blenda riktigt enkelt utan att behöva stressa. Det förklaras mycket bättre i Model Masterclass boken från forge world.
-
Claimh_Solais
Samma härspeedfreek skrev:Gillar verkligen hans äckliga hud.
Mer sånt!
kan man få en tutorial på det kanske ?
Tack, du har inspirerat mig till att ge nötningseffekten ett till försökJoppreck skrev:Kul att det gillas.
Riktigt cool stämning på dessa! Gillar huden på din ogre som fan! Mycket bra gjort!.....Jag vill se mer...
Nu är Russen helt klar, om inte jag får för mig att ändra något.

Ser så otroligt bra ut! All heder, jag bränner mina penslar i hedniska riter till din ära. 
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
-
Claimh_Solais
Den nyligen avfyrade lasscanonen blev super 
skit snygg tank överlag med
skit snygg tank överlag med