Papa D skrev:Ähh folk får fan kamma sig. Hinner man inte spela 1500p på 3 timmar får man träna. Jag han spela 5 matcher 1850 på 4 timmar, nu hade jag en snabb lista men om man planerar under fi turn så hinner man exekvera hela sin turn på 15 minuter... Jag är emot straff, snarare luftigare schema så alla hinner klart.. Men de e generellt ommotiverande att själv spela 1 timme när fienden njuter av spelet 3 ggr så länge. Jag tycker att om någon är slö, låt den som inte är slö avgöra om de ska ta slut eller om man ska spela in över rast tiden... Då är det bara SJUKT dåligt att spela sakta.. Sen alla ni som bet med er att ni inte e så snabba.. Gör snabba listor eller öva mer...
/D
Undergången.
Men +1.
Det är verkligen oändligt med tid på 1500 poäng.
3 timmar borde gott och väl räcka men vet man med sig att man är lite seg (och det borde man veta med sig om man har lirat lite) så kanske det finns nåt bra sätt att förbereda sig på, eller några andra heta tips och trix som man kan ta till lite oftare för att få mer flyt.
Istället för att ösa wine över de som är sega så kan man ju ge lite förslag. Jag tänkte ta tillfället i akt att bjuda på lite förslag som kan speeda upp och den som känner sig manad för gärna flika in med ett eget klokt och genomtänkt alster
- Förbereda sin turn i den andras tur och fundera på vad man bör göra samt hur och varför
- Göra en liten (fysisk) checklista på olika saker som är bra att ha gjort och följa denna i varje fas/turn (såklart med ett visst mått av improvisation och egentänkande vid behov)
- Inte mäta allt på millimetern (även om det är kul att vinna så är det ju inte bara därför man spelar)
- Gå med på grejer lite oftare (förutsatt förstås att det är den kulturen i matchen). Man kanske inte behöver stå o fundera på i en kvart om man ser en antenn på motståndarens land raider, stå o diskutera fram o tillbaka hur det förhåller sig o sen tillkalla domare osv osv osv
Tipsa på, the stage is yours!
Senast redigerad av 1 mickied, redigerad totalt 16 gånger.
Första gången jag skulle spela orker så funderade jag på tärningarna. Jag såg till att alltid samla alla och ha dem färgkodade. Alltså körde jag med färger om tio tärningar och höll dem i högar. 24 kastade var då två högar puls 4 till, vilket går snabbt att räkna ihop. Annars är det alltid bra att ha 36 burken redo om det skall till riktigt mycket attacker
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Hylander skrev:Första gången jag skulle spela orker så funderade jag på tärningarna. Jag såg till att alltid samla alla och ha dem färgkodade. Alltså körde jag med färger om tio tärningar och höll dem i högar. 24 kastade var då två högar puls 4 till, vilket går snabbt att räkna ihop. Annars är det alltid bra att ha 36 burken redo om det skall till riktigt mycket attacker
Som ork spelare håller jag helt klart med där, spelar med två 36 burkar och då är det bara att dra av eller lägga till tärningar till dom.
Hylander skrev:Första gången jag skulle spela orker så funderade jag på tärningarna. Jag såg till att alltid samla alla och ha dem färgkodade. Alltså körde jag med färger om tio tärningar och höll dem i högar. 24 kastade var då två högar puls 4 till, vilket går snabbt att räkna ihop. Annars är det alltid bra att ha 36 burken redo om det skall till riktigt mycket attacker
Som ork spelare håller jag helt klart med där, spelar med två 36 burkar och då är det bara att dra av eller lägga till tärningar till dom.
åfan! Någon håller med mig
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Tja, mina 2 cent till tipsen kommer från en turnering jag lirade ngn gång. Citat från motståndaren: "Jag ser 40k som en gentlemannasport."
De orden fastnade hos mig, således tycker jag man kan släppa igenom skitsaker som en eller 2 mm för lång förflyttning, vinkelbestämning till fordon osv när det inte spelar så stor roll.
Dock om man är i slutet av runda 6 och allt hänger så tycker jag det är fel att inte ha överseende med noggranhet. Fram tills dess, vem fan vill lira med en petimeter?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
HeadWar skrev:Personligen avskyr jag när folk inte mäter ordentligt, oavsett om det är första eller sista rundan. En halv tum kan lätt avgöra ett helt slag.
+1
Dock kan jag tycka att så länge man flyttar den främre raden av infanteri noga och sen fyller på med de bakom någorlunda så är det ok så länge det sparar tid. Men man får ju ha lite fingertoppskänsla när man ska och inte ska göra det.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
HeadWar skrev:Personligen avskyr jag när folk inte mäter ordentligt, oavsett om det är första eller sista rundan. En halv tum kan lätt avgöra ett helt slag.
Det spelar ju lite roll vad man spelar också, om jag ska flytta 30 orker mäter jag främre raden och sen fyller jag på med resten och sen ser jag till att bakre raden inte går för långt, om jag skulle mäta alla skulle min förflyttning ta minst dubbelt så lång tid.