6th edition rumours

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: 6th edition rumours

Inlägg av Nefrums »

Mutt skrev: Jag hoppas på att det inte längre är standard med 4+ cover på alla enheter på spelbordet.
enligt ryktena skall cover vara ett sämre än 4th ed! Dvs 6+ på skog och 5+ på allt annat.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Fast det är egentligen inte själva värdet det är fel på, det ska vara lönt att röra sig i terräng. Felet är att man så lätt får cover utan att man faktiskt är i terrängen.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Oavsett hur reglerna blir så är det ett underbart spel. Världen och dess historia är smått oslagbar. Vi kommer förlora något och vinna något och därmed få ett uppdaterat spel. Det är bara att gilla läget.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
speedfreek

6th edition rumours

Inlägg av speedfreek »

Heja Hyll-Anders!

bildsköne bengtsson

Inlägg av bildsköne bengtsson »

Hylander skrev:Oavsett hur reglerna blir så är det ett underbart spel. Världen och dess historia är smått oslagbar. Vi kommer förlora något och vinna något och därmed få ett uppdaterat spel. Det är bara att gilla läget.
typ va han sa....
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

fan va pk ni ska va då... mysfarbröderna... ta på er lite velour nu. Jag vill se hat och rädsla i denna tråd. ;)

egge

Inlägg av egge »

Fast jag är nog också med på denna mysfaktor. Det kommer verkligen bli skjit-kul med en helt ny version utav spelet istället för bara en uppgradering. Fast jag tänker rage:a över att fordon kanske blir bättre (och ytterligare bli felpoängsatta) samt att karaktärer blir bättre när de egentligen skall bli sämre och det kommer ta 6 år innan det börjar bli fixat med codexen och då kommer en ny version...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

om man anammar lite mer killpoint missions i detta landet så tappar fordon lite i sin braighet, de kommer fortfarande vara bra men det är betydligt lättare anser jag att döda 1 venom än 4 marines

GLinus

Inlägg av GLinus »

kombat skrev:om man anammar lite mer killpoint missions i detta landet så tappar fordon lite i sin braighet, de kommer fortfarande vara bra men det är betydligt lättare anser jag att döda 1 venom än 4 marines
Tänk att det var ta mej tusan nästan exakt vad jag tänkte skriva! Håller med till 100%!
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

HeadWar skrev:
Halvar skrev:jag hoppas på initiativslagsroll-off för saker som ramlar ur fordon av en närstridsattack. vinner närstridarn så hamnar de i närstrid med varandra utan att någon av dem räknas som assaulting och första slaget mellan dem händer i nästa tur.
Det kommer antagligen bli betydligt lättare att stänga in folk i fordon, står man i baskontakt med en access point så får ingen kliva ur den luckan.
Jag läste först att det skulle bli lättare att slänga in folk i fordon och tyckte att det lät som det bästa ryktet någonsin. Chaos marines som går omkring, plockar upp förskrämda guardsmen och hivar in dem i sina rhinos. Awesome!

Skriv svar