Necrons

Har du hört det senaste från GW?
Mortarion

Re: Necrons

Inlägg av Mortarion »

Eftersom det gamla necronfluffet var det sämsta GW skrivit innan Matt Ward dök upp så är det här en välkommen förändring. Det verkar klart mer intressant.

Angående modellerna... Tja... Svårt att säga utan att ha sett dem i verkligheten. Vissa saker såg dock rätt skumma ut på bilderna.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

lurräven skrev:Gillar droidskeppet och det mesta annat, även fast alla gubbar typ ser likadana ut förutom vapen.
Gäller inte det typ alla arméer i spelet? ;)
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Jacke

Inlägg av Jacke »

Vilken helomvändning i fluffet :o Visst GW gör ibland retcons, men de brukar vara små och inte innebära jättestor skillnad. Å andra sidan så verkar det nya fluffet vara betydligt mer intressant än det gamla. Necrons behövde stora förändringar för att bli intressanta igen och det ser de äntligen ut att ha fått.

De nya modellerna ser ju riktigt kul ut de med. Vad det gäller Tomb King temat så är jag inget fan av det, föredrar de mörka mystiska necrons. Dock så är ju inte TK designen genomgående och vill man ha klassiska necrons så kan man ju konvertera eller låta bli att använda de egyptiska bitzen.

Jag tycker att GW har tagit väldigt stora steg frammåt rent modellmässigt sedan 3rd ed. Jämför man hur slagfälten såg ut då så är nästan alla arméer oändligt mycket snyggare nu.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag måste säga att jag gillade omvändningen. Särskilt killen som har tiltat under sömnen och är helt bäng... :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

Tycker inte att det nya fluffet gör något dåligt egentligen, men jag är ett stort fan av "mindlessness" och "hive mind" liknande koncept i allmänhet.
Nu känns det som att necrons är mer som typ eldar.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Yabob skrev:
lurräven skrev:Gillar droidskeppet och det mesta annat, även fast alla gubbar typ ser likadana ut förutom vapen.
Gäller inte det typ alla arméer i spelet? ;)
Jo kanske :). Men jag tycker alla nya var mera lika warriors än vad exempelvis allt annat i förra codexen var warriors.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Är inte det bra? Blir ju billigt att konvertera då :P, bara köpa Warriors och klistra på lite skojigt joxx och kalla de för vad man nu behöver för stunden :lol:
Alexander Merinen

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Fluffet låter mer sansat.

Skönt att GW går ifrån sin "om-inte-så-skulle-de-utplåna-allt" som varit rådande alltför länge.

Hoppas de tonar ner både Orks och Tyranids också. Samt gör Chaos mer subtilt. :P

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Var står detta nya fluff?

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Var står detta nya fluff?
Du är nära... Sida tre i denna tråd!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar