Eldar färgshema val

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Henke

Re: Eldar färgshema val

Inlägg av Henke »

Har precis lagt upp bilder på mina vit/ben/röda eldar här!

WarriorsOfTheLight

Inlägg av WarriorsOfTheLight »

Henke skrev:Har precis lagt upp bilder på mina vit/ben/röda eldar här!
Jäklar vad snygga! =D
Fick lite insperation till desert temat.
Har kommit på ett tema till:
Lite vinter-aktigt med en väldigt ljus blå som bas och sedan någon mer.
"We make you look like grots"

Megatheriumus

Inlägg av Megatheriumus »

Jag har fått beslutsångest vad gäller mina Eldar efter att ha läst den här posten, och efter att ha sett bilderna på Henke's Eldar, vars färgschema jag verkligen gillade.

Jag målade min Wave-serpent som Biel-Tan, då jag tyckte det var ett bra snyggt färgschema, framför allt då jag spelar mot Dark Eldar, Chaos Space Marines och Space Marines en hel del. Det hade varit snyggt med en lite ljusare färg på armén när man möter alla dessa svarta och svåra motståndare :p

Nu till själva problemet. Efter att ha målat lite så får jag nu inse att jag inte har tålamod för skull white. Det är för svårt att täcka över misstag (och jag gör en hel del) och det blir en allt för skarp kontrast mellan färgerna.
Jag funderar på att byta ut den mot Beached Bone, och kanske ta en mörkare grön. Kör just nu med Snot Green.
Någon som har erfarenhet av att måla Biel-Tan och har några tips på andra sätt att variera sig? Jag är sjukt slö på att måla, och vill gärna ha färgförslag från folk som hållt på längre.

(sorry för tråd-hijack, kändes onödigt att slänga upp en till på samma ämne^^)

WarriorsOfTheLight

Har ni några bra tips när man ska välja färg på gubbarna? Jag har nästan ångest föra att jag inte kan välja. Varje gång jag tror jag har hittat något rätt ändrar jag mig.

Henke

Inlägg av Henke »

WarriorsOfTheLight skrev:Har ni några bra tips när man ska välja färg på gubbarna? Jag har nästan ångest föra att jag inte kan välja. Varje gång jag tror jag har hittat något rätt ändrar jag mig.
Jag sprayade 4-5 figurer vita och började provmåla. Målar man tunt med lite foundationfärg blandad med vatten(2-3 droppar i locket på burken efter skakning) så kan man lätt spraya över dem man inte vill ha.

Det gäller bara att bestämma sig och inte kolla på nätet för mycket. Där kan man sitta i dagar utan att få något målat.

WarriorsOfTheLight

Henke skrev:
WarriorsOfTheLight skrev:Har ni några bra tips när man ska välja färg på gubbarna? Jag har nästan ångest föra att jag inte kan välja. Varje gång jag tror jag har hittat något rätt ändrar jag mig.
Jag sprayade 4-5 figurer vita och började provmåla. Målar man tunt med lite foundationfärg blandad med vatten(2-3 droppar i locket på burken efter skakning) så kan man lätt spraya över dem man inte vill ha.

Det gäller bara att bestämma sig och inte kolla på nätet för mycket. Där kan man sitta i dagar utan att få något målat.
Tack för tipset! :D

Skriv svar