-5 för en exorcist är en alldeles för lite tycker jag.mawno skrev:Canonessan förtjänar mer minus om hon är fullt toolad.
Exorcisten funkar som det är nu, -5 känns vettigt.
Witch Hunters
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Witch Hunters
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Men efter hon har dödat en marine så ser det betydligt mycket sämre ut inför nästa runda. Visst är Wiye en bra regel, men inte helt bruten. Men jag spelar ju inte WH, där kanske hon förtjänar lite mer minus. Men till DH gör hon defenitivt inte det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Och därför slåss hon inte den rundan. Jump back.DHettNeck skrev:Men efter hon har dödat en marine så ser det betydligt mycket sämre ut inför nästa runda.
Den får iofs -6 nu, men det är också alldeles för lite.-5 för en exorcist är en alldeles för lite tycker jag.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Exorcister kommer troligen att ge -10 för varje i nästa version.
Det är rätt mycket saker som ger ganska mycket minus i systerlistan och den har redan få val. Ingen kommer någonsin spela med böcker, -16 för en kittad canonessa gör henne väldigt oattraktiv, -18 för 2 exorcister är redan det mer än tillräckligt. Tror ingen någonsin kommer ha en systerlista som hamnar runt medel i komp om det inte är 100 systrar till fots med repentias.. Det var väl inte direkt så att dom hamnade i topp på sydcon eller var överkompade?
Det är lite lite systerkärlek och ja, klart jag är lite biased!
Jag tycker att det är helt okej om ingen väljer att spela med ett utav spelets mesta brokna item, så där har vi uppenbarligen lyckats. Exorcisterna skall nog ge samma minus som idag om de är två eller tre men den första skall ge mer minus. Jag har räknat på en held del systerlistor och alla är riktigt hårda och hamnar straxt under medel i komp, ungefär där systrarna skall hamna.pära skrev:Det är rätt mycket saker som ger ganska mycket minus i systerlistan och den har redan få val. Ingen kommer någonsin spela med böcker, -16 för en kittad canonessa gör henne väldigt oattraktiv, -18 för 2 exorcister är redan det mer än tillräckligt. Tror ingen någonsin kommer ha en systerlista som hamnar runt medel i komp om det inte är 100 systrar till fots med repentias.. Det var väl inte direkt så att dom hamnade i topp på sydcon eller var överkompade?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Första posten är nu uppdaterad med ett förslag på ny kompmall.
@Rapp&Matthias
Skriv gärna ändringarna i annan färg eller inom parentes så det är lätt att se ändringarna. Jag skulle iofs kunna jämför med den gamla mallen med det hade underlättat en hel del. Tackar på förhand.
Skriv gärna ändringarna i annan färg eller inom parentes så det är lätt att se ändringarna. Jag skulle iofs kunna jämför med den gamla mallen med det hade underlättat en hel del. Tackar på förhand.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Vi började göra det på chaos-mallen, men det är lite jobbigt eftersom vi gör förändringar löpande. Jag ska försöka visa ändringarna, men det är även bra att jämföra med den gamla mall-pdfen.
exorcisten och transporterna? ser ut som vettiga ändringar fast nu blir det garanterat 0 eller 2 exorcister!