Kerrai's Blood Angels

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
daskad

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av daskad »

67 syggare? Antar att du var ute efter 66, men antagligen glömde du fordon/mc - okscå
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Kerrai skrev:Daemon Prince, MoS, Wind of Change, Wings 155pts -5 Komp
Ska du konvertera honom till skorpion? ;)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Jag hade tänkt något Fulgrim liknande. Men osäker på om mina skills tillåter det. Dvs ormliknande kropp, demon prins topp och 4 svärds armar från någonting.

Kan kanske funka med en Trygon botten dock, mja vi får se :) Har beställt en grupp Marines iaf så jag kan försöka bygga Sonic Blasters.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Tänkte mer på att du valt att kalla Wind of Chaos eller Bolt of Change för Wind of Change... :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Excessus skrev:Tänkte mer på att du valt att kalla Wind of Chaos eller Bolt of Change för Wind of Change... :D
Ja du menar så ^^. Jo vissa felskrivningar kan man råka ut för när listor skrivs sent.
Wind of Chaos var tanken iaf!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Excessus skrev:Tänkte mer på att du valt att kalla Wind of Chaos eller Bolt of Change för Wind of Change... :D
Hihi!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Dags att börja vela i alla fall

En Slaanesh armé utan Lash känns inte så Slaanesh.. och Noise Marines utan blaster masters känns också lite fel

Daemon Princess MoS Lash Wings - 155
Terminator Lord MoS Daemon weapon 150

5 Terminators IoS 1x Chain Fist, 1x Reaper 1x Powerfist 3x Combi Vapen 230

6 Noise Marines 5x Sonic Blaster Blaster Master - 185
6 Noise Marines 5 Sonic Blasters Blaster Master - 185
6 Noise Marines 5 Sonic Blaster, Blaster Master - 185
6 Noise Marines 5 Sonic Blaster, Blaster master – 185
Rhino 35

2 Obliterators 150
Vindicator Daemon Possession 145
Vindicator Daemon Possession 145

49,5 i komp

Skulle den listan funka till något tro? Ifall någon har vägarna förbi här igen :)

daskad

Inlägg av daskad »

Jag personligen skulle, istället för att ha 2st Vindicators, köra med 2 Defilers, (med en grund från 2 soulgrinders för mer slaaneshig look kanske?) då måste du dock hitta 10p till, vilket kan bli lite tight
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Eftersom kaos modellerna tar evigheter på sig att komma fick jag ett ryck och målade upp präst nr 2

Tycker det är tokigt svårt att få vitt bra, den ser alltid kladdig ut hur man än spär och donar med själva färgen.
Fler som har liknande problem? Att vitt är svårt att få smooth?

Bild

Här är resultatet iaf. Baserad på Curbolo modifierad med ett vanligt huvud och vingar. Basen är inte helt klar.
Kul modell att måla, tenn har sina fördelar (har inga resin ännu) Detaljerna är riktigt fina. Överlag är jag nöjd med resultatet.

//Martin

daskad

Inlägg av daskad »

Schnygg
Felix "Daskad" Thuresson

Skriv svar