Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Gonka Koff

Re: Eldar

Inlägg av Gonka Koff »

xdanskx skrev:man borde ta bort kompminus för de phoenix lords som inte är asurmen, gör man det kanske man till slut får se iaf en av dom i spel...
asurmen dock förtjänar minus.
Hmm, jag har alltid tänkt det som att Asurmen delar jumboplats med Baharroth. Varför är han bättre än dom andra? Tänk dessutom på att samtliga phoenix lords är "komppositiva", dvs om man byggde en 1500-poängsarmé av ett gäng Asurmen skulle man få en komp över medel (runt 70 om jag inte räknar galet).

Jag håller med om att Yriel borde ge mer minus.

Wraithlorden tycker inte jag är så jättehårt straffade, de har iallafall mindre straff än de flesta dreadnoughts sett till sin kostnad.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Gonka Koff skrev:
xdanskx skrev:man borde ta bort kompminus för de phoenix lords som inte är asurmen, gör man det kanske man till slut får se iaf en av dom i spel...
asurmen dock förtjänar minus.
Hmm, jag har alltid tänkt det som att Asurmen delar jumboplats med Baharroth. Varför är han bättre än dom andra? Tänk dessutom på att samtliga phoenix lords är "komppositiva", dvs om man byggde en 1500-poängsarmé av ett gäng Asurmen skulle man få en komp över medel (runt 70 om jag inte räknar galet).
För att han är den ende med invosave och gör en scoringenhet fearless?

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Wraithlords kompminus borde ses över, som det är nu är dom i praktiken helt ospelbara, en wraithlord med nåt litet vapen, ett svärd, 2x flamers ger -8, det känns inte som den är så bra så att den är värd -8... den borde kanske stanna på -5....
Håller helt med här, Wraithlorden är på tok för hårt kompad, kanske borde halvera samtliga vapenminus eller något i den stilen?

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Ny Eldarkomp i första tråden!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Dom nya eskalerande allmänna fordonsminusen är helt absurda. Dom gör warwalkers och viper helt ospelbara om man inte tar en ordentligt dyr enhet (typ 3st).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Katarsis skrev: Striking Scorpions
-2 each unit of Striking Scorpions
-2 Scorpions Claw
-1 Chainsabres
-1 för chainsabres? Låter lite hårt för ett s3-vapen som inte är power weapon. Är det kanske biting blade ni menar?

Eskil

Inlägg av Eskil »

Om man ville spela mech innan så fick man för ex tre falkar och tre wave serpents - 45 i comp, nu ger de -54 är det avsiktligt? tycker det verkar i dyraste laget, och att ha med några vipers blir ju otänkbart.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

DHettNeck skrev:Dom nya eskalerande allmänna fordonsminusen är helt absurda. Dom gör warwalkers och viper helt ospelbara om man inte tar en ordentligt dyr enhet (typ 3st).
Nja Tycker nog det ser rätt bra ut. Även de du nämer har ju AV så det är nog rätt att göra så eftersom även dessa gynnas av mycket mech i lista.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Eskil skrev:Om man ville spela mech innan så fick man för ex tre falkar och tre wave serpents - 45 i comp, nu ger de -54 är det avsiktligt? tycker det verkar i dyraste laget, och att ha med några vipers blir ju otänkbart.
Tre falkar och tre wave serpents är ju svinbra...

Viper och War Walkers kanske ska få lite lättnader i kompen just pga de eskalerande minusen dock ja...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Kanske bara eskalerande minus på fordon med frontpansar mer än 10?

Låst