Vettcon 17-18 Mars

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
theWatchman

Re: Vettcon 17-18 Mars

Inlägg av theWatchman »

Tadaotoko skrev:Fått bra respons på turneringen än så länge och intresse tycks finnas. Snackat lite med Kalle och vi ska försöka plocka in första matchen på fredagskväll om vi kan få tillgång till lokalerna i tid. Tanken är att folk ska kunna komma hem i god tid på söndag eftermiddag. Undrar om folk tänker lika eller om vi är ute och cyklar? Sen tycker folk att 3,5h är lagom för 2000pts? Mer/mindre?

Vi har en grundidé till missions. Tanken är något mitt emellan lincon och nycon i upplägg. Vi vill också att alla listor ska ha samma chans att vinna alla matcher. Genom att ha flera missions i varje match som är värda lika många poäng och där det finns minst ett du kan vinna oavsett codex. Vi vill inte att vissa matcher ska ha missions som är bara bra för assault arméer och tvärt om. Kör man med vissa codexar så kan en del matcher vara extremt sega då enda sättet att klara missionet är att wipa motståndaren och detta vill vi försöka undvika.

Vp kommer inte spela roll. Möjligen som en del av ett missions.

Det är det är de tankarna vi har just nu. Hoppas det inte blev för förvirrande ;)
Ett hett heads up är att det alltid är lättare att få folk om en tunering är 2-dagars istället för 3-dagars.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Här är ett grundförslag på hur ett schemat är tänkt att se ut. Kom med förslag på ändringar om ny tycker att det är för mycket luft i schemat eller om det är för tight. Har för mig att de som höll i fantasy turneringen försökte fixa en deal med något hotell i stan så ska kontakta dem om man kan var på det för de som inte vill sova i sovsal ;) Har även tänkt lite på mat och vi har en liten resturang som förmodligen ska hålla öppet under konventet dock med lite lättare mat men om folk är intresserade så går det nog fixa så att de gör ett storkok till Lunchen så att man kan få billig mat på kort tid för att korta ner lunchtiden. Dock är kocken jag har tänkt mig vegan så det kommer nog att bli något veganskt om det blir av. Vi har rullande evenemang med vegansk soppkök på tisdagar när vi brukar vara nere och spela på föreningen och det skulle nog gå att fixa något liknande till turneringen. Priset har tidigare legat på typ en 20 för en lätt lunch ;)

9:00-12:30 Match 1
12:30-14:00 Lunch
14:00-17:30 Match 2
18:00-21:30 Match 3
9:00-12:30 Match 4
12:30-13:00 Lunch
13:00-17:30 Match 5
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Ser skitbra ut och vegan lunch för 20kr tackar jag absolut inte nej till! :wub:

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Sitter och skriver missions med Zkullis och fixar med en snygg internet sida till turneringen ;)

Men prelimenärt kan vi ha 44 platser på turneringen om vi får ihop bord. Går även att utöka om intresset blir stort men då kommer inte alla kunna spela på samma våning :D
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Ser riktigt bra ut Bra tid på lunchen med. Liten tabbe jag gjorde på nycon. :D

Mvh

Lennart

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

@Lillen jo det blev lite tight där ;) Btw har vi snott väldigt mycket från nycon då vi tyckte ert uppläg var så sjukt bra. Nu ska vi bara provspela missionsen lite innan vi läger upp dem för kritik på svenska40k. Updragen borde komma upp inom några veckor beroende på hur nöjda vi är efter att ha speltästat missionsen lite gran.
Serpent skrev:

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Tadaotoko skrev:@Lillen jo det blev lite tight där ;) Btw har vi snott väldigt mycket från nycon då vi tyckte ert uppläg var så sjukt bra. Nu ska vi bara provspela missionsen lite innan vi läger upp dem för kritik på svenska40k. Updragen borde komma upp inom några veckor beroende på hur nöjda vi är efter att ha speltästat missionsen lite gran.
Detta gör mig glad när jag läser det. Kul att vårat upplägg kunde vara till insperation för flera. :D Ser fram emot att få se era missions och upplägg :D

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Då var nästan allt klart inför turneringen. Vi ska bara speltasta missions några gånger till nu så kan anmälan öppna till turneringen sen :D om folk är intresserade av att bo på Hotel så håller vi på att fixa med det. Dock vill de veta hur många som kan tänkas komma. Så har du tänkt att komma och vill bo på Hotel säg till så ska vi försöka fixa lite rabatt åt er ;)
Serpent skrev:

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag kommer!

(Jag antar att alla som ska till Adepticon inser vilket utmärkt träningstillfälle detta är.)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

Richard Bo Elof Petersson anmäler sig !

Eftersom jag och Gonka är gamla gubbar vill vi säkert iaf bo på hotel...
Det kommer nog en drös annat folk också vilja kan jag tänka mig.

/Richard.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Skriv svar