Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Liquid greenstuff och finkornig sand eller Mig liquid resin & finkornig sand kanske skulle vara nått?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Behöver lite hjälp med färgval. Tänkta fixa lite plague marines till mina chaos. Vill ha något som matchar resten av armén (som är mestadels svarta rustningar, med benfärgade kåpor och vita och mörkräda detaljer, se exempel)
Provade först svart rustning lite grönt för att få dom att stå ut lite, men tyckte inte det blev så bra. Provade sedan svart rustning med lite benfärgade detaljer, men tycker inte det blev så mycket plague marines av det då. Provade slutligen rustning helt i benfärg för att få det lite mer death guard känsla, men är tveksam på om dessa kommer passa med resten av armé då.
Funkar någon av dessa?
Provade först svart rustning lite grönt för att få dom att stå ut lite, men tyckte inte det blev så bra. Provade sedan svart rustning med lite benfärgade detaljer, men tycker inte det blev så mycket plague marines av det då. Provade slutligen rustning helt i benfärg för att få det lite mer death guard känsla, men är tveksam på om dessa kommer passa med resten av armé då.
Funkar någon av dessa?
- Bilagor
-
- plague marines.JPG
- (108.76 KiB) Nerladdad 475 gånger
Jag tycker den vänstra ser bäst ut. Gillar den vita färgen och det gör sig bra med röd kontrast.
Tycker samma som Henke
Håller helt med.
Eftersom orginalen är svarta med benvita tyger samt har röda detaljer (shoulderpads och banér) passar den vänstra väldigt bra!
Tycker det blir skitsnyggt då enheten verkligen utmärker sig!
Eftersom orginalen är svarta med benvita tyger samt har röda detaljer (shoulderpads och banér) passar den vänstra väldigt bra!
Tycker det blir skitsnyggt då enheten verkligen utmärker sig!
-
Bengtsson den yngre
den vita var ett par snäpp vassare än de andra.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Vit med fast med grönt trim hade jag satsat på. Sålänge du har samma baser och samma typ av nyans på det vita som resten av armén så funkar det bra. Kultmarinsen får gärna stå ut lite från resten av armén.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker den vita ser helt ok ut. Kör på dom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Den vita är finast och passar nog bäst till din armé.
Go left!
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!