Limning av glasrutor. Behöver hjälp.
Limning av glasrutor. Behöver hjälp.
Halloj! Ska montera ihop en stormraven idag och jag har en fråga. Till de genomskilniga glasrutorna...vilket lim? Vet att vissa lim-sorter kan missfärga glaset. Jag använder limmet "Loctite precision" när jag monterar modellerna. Har även GWs super glue och plastic glue. Vilket kan jag använda till glasrutorna?
//Kithiva
//Kithiva
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p
Re: Limning av glasrutor. Behöver hjälp.
Du ska inte använda superlim, då ångorna från det kommer missfärga rutorna. Plastlim kan funka om man är försiktig, men det säkraste är trälim (som dock inte fäster så bra). Målar själv alltid mina rutor, enklare så.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Jag använda Tamiya cement. Funkade skitbra
ta minimalt med plastlim, och smeta ut det så det blir så tunnt som möjligt, förslagsvis med en tandpetare eller dyl.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
- speedfreek
Så GWs plastlim funkar bäst av de alternativ du listat.
Jag har använt PVA glue funkar det med 
bästa vore om du har nån form av ventilation av småhål för att slippa imma im du använder annat lim!
bästa vore om du har nån form av ventilation av småhål för att slippa imma im du använder annat lim!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Passar på att hi-jacka min egen tråd. Dock i rätt forum 
Ska börja monteringen av stormraven ikväll och nu är frågan. Jag brukar bara måla för tabletop standard. Har inte börjat använda highlights etc.
När det gäller monteringen.
Målar ni invändigt? Dvs alla detaljer o så.
Jag kommer mest troligt ha alla dörrar så man kan öppna dem.
Det tar ju avsevärt mycket mer tid att få ihop modellen om man ska lägga tid på o måla innuti.
Funderar på om man kanske kan monrera modellen. Grundmåla den (kör med army painters spray "dragon red") sedan måla innuti modellen så långt in som man ser. Tex chaos black som grund och sedan drybrusha med boltgun metal. Till sist ett lager badab black wash.
Någon som har erfarenhet med målning/ihopsättning av stormraven?
Alla tips emottages gladeligen.
Med vänlig hälsning, Kithiva
Skrivet från min iphone
Ska börja monteringen av stormraven ikväll och nu är frågan. Jag brukar bara måla för tabletop standard. Har inte börjat använda highlights etc.
När det gäller monteringen.
Målar ni invändigt? Dvs alla detaljer o så.
Jag kommer mest troligt ha alla dörrar så man kan öppna dem.
Det tar ju avsevärt mycket mer tid att få ihop modellen om man ska lägga tid på o måla innuti.
Funderar på om man kanske kan monrera modellen. Grundmåla den (kör med army painters spray "dragon red") sedan måla innuti modellen så långt in som man ser. Tex chaos black som grund och sedan drybrusha med boltgun metal. Till sist ett lager badab black wash.
Någon som har erfarenhet med målning/ihopsättning av stormraven?
Alla tips emottages gladeligen.
Med vänlig hälsning, Kithiva
Skrivet från min iphone
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p
- speedfreek
Jag har aldrig målat insidan av någonting och väldigt sällan ens undersidan.
Och limmar oftast igen dörrar o dyl, samt målar rutor.
Om du ska måla den inuti skulle jag börja med svart spray inuti och sen röd spray utanpå (med stängda dörrar)
Och limmar oftast igen dörrar o dyl, samt målar rutor.
Om du ska måla den inuti skulle jag börja med svart spray inuti och sen röd spray utanpå (med stängda dörrar)
Jag målade insidan av min pippifågel. I efterhand håller jag med skaran som tycker jag är galen för man ser verkligen ingentingallswhatsoever av insidan när den är ihopmonterad.