Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Joppreck

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Joppreck »

Snön är bakpulver som jag hällde på tracksen, skakade av det värsta och tog bort där snön inte hörde hemma sen sprayade jag hårspray så det satt kvar.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Bakpulver och hårspray... Hur fan kommer man på nåt sånt?!?

Användarvisningsbild
Joppreck

Inlägg av Joppreck »

Boggalogg skrev:Bakpulver och hårspray... Hur fan kommer man på nåt sånt?!?
http://www.forgeworld.co.uk/Modelling-S ... E-ONE.html

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Här kommer första nya medlemmen i kommande enheten med Wolf Guards:
Wolf Guard 002.jpg
Wolf Guard 002.jpg (59.36 KiB) Visad 1652 gånger
Redo att ta en kula för laget vilken dag som helst i veckan! (Samt Pack Marking...)
Wolf Guard 003.jpg
Wolf Guard 003.jpg (117.57 KiB) Visad 1652 gånger
Och en bild på Companysymbolen.
Wolf Guard 004.jpg
Wolf Guard 004.jpg (55.45 KiB) Visad 1652 gånger
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Joppreck skrev:Snön är bakpulver som jag hällde på tracksen, skakade av det värsta och tog bort där snön inte hörde hemma sen sprayade jag hårspray så det satt kvar.
Ger inte hårsprayen någon annan effekt på modellen, typ glansighet etc? Sitter det bättre än om du bara sprayat direkt med lack på, eller fungerar lack och hårspray ihop på nåt finurligt sätt?

Användarvisningsbild
Joppreck

Inlägg av Joppreck »

Jag är inte direkt någon expert på området men det blir ganska glansigt, går nog att rätta till med matt lack antar jag. Om inte annars har jag hört att varmt vatten ska vara bra ifall man vill ta bort hårspray. Som jag märkte precis så sitter det inte så jätte bra fast på tracksen, får testa med att lacka skiten också.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

De riktiga proffsen använder väl salt och hårspray för att bygga upp battle damage. Fixerar saltet med hårspray, målar lager ovanpå och sen är det bara att blöta bort saltet.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Joppreck skrev:Jag är inte direkt någon expert på området men det blir ganska glansigt, går nog att rätta till med matt lack antar jag. Om inte annars har jag hört att varmt vatten ska vara bra ifall man vill ta bort hårspray. Som jag märkte precis så sitter det inte så jätte bra fast på tracksen, får testa med att lacka skiten också.
Jag skulle använda acrylicresin & blanda till snön & pensla på! sen göra mera snö på resinet då det torkar! MIG har Acylic resin sen hårspray funkar till battledammage & är hyffsat lätt att få bort med varmvatten som du skrev!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Serpent skrev:Här kommer första nya medlemmen i kommande enheten med Wolf Guards:
Vad skiljer honom från dom vanliga killarna? Och ser han inte lite ung ut för att vara erfaren wolf guard i 13:de kompaniet? Mer skägg på veteranerna!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

fjugin skrev:
Serpent skrev:Här kommer första nya medlemmen i kommande enheten med Wolf Guards:
Vad skiljer honom från dom vanliga killarna? Och ser han inte lite ung ut för att vara erfaren wolf guard i 13:de kompaniet? Mer skägg på veteranerna!
Precis detta undrade jag också.

Får vilka spolingar som helst vara vargvakter nu för tiden?
Han borde ha vaktskägg/syltburk, inte padawanfläta.

Och är det något med rustningen som gör honom mer pimp?
Eller det kanske det inte ens ska vara?

Skriv svar