Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

the godfather

Re: Space Marines

Inlägg av the godfather »

haha, jacke gör det igen
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

the godfather skrev:haha, jacke gör det igen
Vad gör han igen?

Är dryg på ett fult nedsättande besserwissersätt menar du?

Jacke

Inlägg av Jacke »

Njae, snarare så att man längtar tillbaka till 4th ed då marines också kunde köra i terräng med sina land raiders.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Det borde synas i kompen att SM heavy bolter/autocannon predator är mycket billigare än andras.
Sätt -1 för att ta autocannon på SM eller +1 för autocannon på chaos/DA/BA.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Det är väl bara 15p skilldnad på chaos och vanliga och 10p för DA. Är det verkligen värt att ge olika komp när det rör sig om så lite? Skiljer ju nästan inget i komp mellan chaos LR och marines LR trots att det är stor skilldnad.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Det är ju inte bara vad en sak i sig gör per poäng som spelar in, det handlar ju också om vad den tillför till armén, vilket inte alls behöver vara samma sak
En bild säger mer än 1000 kaniner

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jacke skrev:Det är väl bara 15p skilldnad på chaos och vanliga och 10p för DA. Är det verkligen värt att ge olika komp när det rör sig om så lite? Skiljer ju nästan inget i komp mellan chaos LR och marines LR trots att det är stor skilldnad.
Jo, det skiljer 2 komp och det är väl rätt mycket om du tyckte att 1 kompskillnad mellan predatorer vore högt...

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Nu vill jag inte vara jobbig. Men borde inte Kantors komp bero på hur många sternguard units det finns i listan? och liksaså borde kanske Khans komp bero på hur många Rhinos det finns i listan? För dragen för att komma med reella siffror dock.

Till sist föreslår jag en sänkning av Lysanders komp. Jämfört med andra karaktär tycker jag -10 känns mer ok.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Om man sänker Lysanders komp till 10 så ger han bara två mindre minus än en master med samma utrustning. Jag tycker lysander är grymt poängvärd svår att döda, gör sternguards bättre på att skjuta och stubborn till hela armén. Tycker nästan han borde ge mer minus eftersom så många spelar med honom.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Ah, hade inte jämfört honom med Master. Kanske olika kompavdrag beroende på om Sternguards (i Pod förmodar jag) är med i listan då. "Bättre än Fearless" - Calgar och han borde inte vara på samma kompavdrag iaf.

För övrigt borde Marines ha sämre komp, det är så många som spelar med dem ;)

Låst