Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Styranimon

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Styranimon »

Awesome Space Wolve, synthet! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

adde_z

Inlägg av adde_z »

synthet: Cool SW, gillar inte heller skallen men på test figgar så struntar man kanske lite i sånt!? Men vad är det för orange rand på boltern? Kanske nån wash med riktigt tunn schorched brown lr nått som får ansamla sig i kanter osv för att smälta samman med den övriga vädringen!?

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Callidus assassin färdigställd idag, vilket gör trion färdig. Culexusen...modellen finns, men motivationen att måla en modell man aldrig kommer använda på spelbordet är låg :/

Bild
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
speedfreek

Vad har du målat osv idag?

Inlägg av speedfreek »

Måla upp 2x10 psykers i rhinos, så har du 22 S5 ap1-anledningar att måla honom...

Frejdruk

Inlägg av Frejdruk »

Har till slut målat klart mina terminators! Det blåa och det mesta andra var egentligen klart för över ett år sen, men nu är de helt klara! .. Förutom chapter symbol på axeln, men det kommer senare!

Bild

Har också konverterat en bibliotekarie! Riktigt nöjd med den också:

Bild

synthet

Inlägg av synthet »

Tack ska ni ha för kommentarerna på Space wolves modellen!:)
Jag tror att armén som helhet kommer att kunna "poppa upp" på spelbordet när den är klar, det kommer att komma till lite starka kontrastfärger (om jag inte ändrar mig).
Claim_Solais: Jag skulle kalla modellen för TT (baserat enbart på bilden), när den är klar samt det finns en riktig bild på den kommer den att vara TT+. Förhoppningsvis kan jag visa upp den bilden under helgen, bara jag kan hitta tid och en vettig kamera.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

speedfreek skrev:Måla upp 2x10 psykers i rhinos, så har du 22 S5 ap1-anledningar att måla honom...
Borde inte regeln: "All psykers in the same unit are treated as a single psyker for the purposes of Psychic tests etc." förstöra den planen? :(
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Den är till dig Röde!
Bild
Sonen kom sättandes med den här:
- För att hedra dig och Roger.
?!!
Sen såg jag. :D
Bild
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Bulgrim. Ja ta mig tusan om det inte är en "Romeo & Julietta" han har i mungipan...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Rasmus skrev:
speedfreek skrev:Måla upp 2x10 psykers i rhinos, så har du 22 S5 ap1-anledningar att måla honom...
Borde inte regeln: "All psykers in the same unit are treated as a single psyker for the purposes of Psychic tests etc." förstöra den planen? :(
Gäller bara för GK, inte för Henchmen.

Skriv svar