Vettcon 17-18 Mars

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Lillen

Re: Vettcon 17-18 Mars

Inlägg av Lillen »

Jag anmäler mig, Dennis Jansson och Anders ågerfalk från nos. Om ni börjar ta anmälningar snart med. :)

Mvh
Lennart

Leidermark

Inlägg av Leidermark »

Är datumen satta?

Vart är de lovade uppdragen?

När kan man anmäla sig?

Vilka tider är det som gäller?

Hur många matcher?

Lite info tack, uppdatera första posten.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

jao måste planera in i kalendern!

Blom

Inlägg av Blom »

Ja! Chop Chop!!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Jag vill också ha lite mer info.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jallamåstepostainfo!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Terpa-Derpa får uppdatera första sidan men här är utkast på missions:

Wipe
Wipe ger automatiskt full poäng i objektiv (som om man har klarat alla tre objektives). Men motståndaren får fortfarande poäng för de objektiv dem klarat. Skulle det vara lika i objektiv så vinner den som wipade sin motståndare.

Tiebreaker
Den som har mer än 250pts i VP skillnad vinner tiebreak och får ett objektiv poäng. Är det 250pts eller mindre i VP skillnad så är det lika och matchen räknas som lika (3-3).

Poäng skala:
Skillnad = Poäng
3 = 6-0
2 = 5-1
1 = 4-2
0 = 3-3

Mission one (Pitched Battle)

Meatgrinder: Den som har flest scoring units inom 12” från mitten när matchen tar slut vinner. För att en enhet ska räknas måste majoriteten av den vara inom räckvidden.

Priority Targets: Den som har mest kill points från non-troops (dedicated transports räknas inte som troops) i slutet av matchen vinner detta objektivet.

NOS Objektivet: Placera ett objektiv i mitten av spelplanen. Från och med runda tre och framåt scattrar objektivet 1D6” varje runda. Slå för detta innan spelare ett börjar sin runda. Objektivet kan inte scattra in i impassable terrain eller av brädet.

Mission two (Spearhead)

BSK Quarter Objectives: Innan deployment sätter spelarna ut två objektiv var, dessa får inte placeras inom samma table quarter som ett annat objektiv eller inom 6” från quarterns kanter. Plocka sedan bort objektiven ur de quarters som spelarna valt som sina deployment zones. Den som kontrollerar flest av dessa objektiv när matchen tar slut vinner.

Stelek Killpoints: Ange dolt fem av din motståndares enheter som blir värda var sitt killpoint. Max två av dessa får vara dedicated transports. Innan deployment så visar du och din motståndare för varandra vilka enheter ni valt. Ta fler av dina angivna Kps än motståndaren för att vinna detta.

Tweakad Swen Occupation: Ha fler enheter i motståndarens deployment zone än vad han har i din när matchen är slut för att vinna detta.

Mission three (Dawn of War)

Capture and Controll: Som i grundregelboken

Sieze Ground (3): Som i grundregelboken fast med exakt tre objektiv.

Killpoints: Som i grundregelboken

Mission four (Pitched Battle)

Slakta: Döda mer än halva din motståndares armé i VP, båda spelarna kan klara det här uppdraget.

Sieze Ground (5): Som i grundregelboken fast med exakt fem objektiv.

Stelek Killpoints: Ange dolt fem av din motståndares enheter som blir värda var sitt killpoint. Max två av dessa får vara dedicated transports. Innan deployment så visar du och din motståndare för varandra vilka enheter ni valt. Ta fler av dina angivna Kps än motståndaren för att vinna detta.

Mission five (Spearhead)

Scoring HQ: Placera ett objektiv i mitten av spelbordet. Nominera ett av dina HQs som måste vara inom 6" från objektviet när matchen är slut för att vinna detta. Båda spelarna kan vinna eller förlora detta objective.

Table Quarters: Kontrollera fler table quarters än din motståndare när matchen är slut för att vinna detta.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Jag kan ju inte mer att säga att jag gillar erat upplägg ;) Jag kanske hade bytt ut en stekel kill point. Men gillar resten.

Mvh
Lennart

Blom

Inlägg av Blom »

Om Swen får sitt namn i ett missin vill jag med det!

Förövrigt gillar jag det med^^

Nu behövs bara schema och anmälnings funktion!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

blom skrev:Om Swen får sitt namn i ett missin vill jag med det!

Förövrigt gillar jag det med^^

Nu behövs bara schema och anmälnings funktion!
Haha du får väll lov att hitta på något vettigt vi vill använda isf :P

Tada får allt lov att styra upp resten...

@ Lillen:
Vad kan man säga, vi blev ju lite inspirerade av att vara på NOS ;)

Skriv svar