Eldar med Harlequinstema

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: Eldar med Harlequinstema

Inlägg av benmannen »

Listan ser förresten ut såhär nu, jag spelade mot lite Eldar senast och ska idag möta en Orcslista:

HQ

Farseer
Doom, Fortune, Spirit Stones, Runes of Warding

Elites

8 Harlequins
6 Harlequins Kiss, Shadowseer

6 Harlequins
5 Harlequins Kiss, Shadowseer

Troops

6 Dire Avengers

11 Storm Guardians
2 Fusion Guns
Warlock w Spiritseer, Enhance, Singing Spear

10 Storm Guardians
2 Fusion Guns

Wave Serpent
Twinlinked Scatterlaser, Spiritstones

10 Guardians
Bright Lance

Wave Serpent
Twinlinked Scatterlaser, Spiritstones

3 Jetbikes
Shuriken Cannon

Fast Attack

1 Vyper
Scatterlaser

1 Vyper
Scatterlaser

Heavy Support

1 War Walker
2 Scatter Lasers

1 Falcon
Eldar Missile Launcher, Holofields, Spirit Stones

1 Wraithlord
Bright Lance, Wraithsword
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen

Inlägg av benmannen »

Så jag körde en match mot en rätt hård Orcarme. Den kompade -11 (!) men var nog inte så kompoptad men hade en jäääääkla massa boyz. Det är helt klart inte en bra matchup för Eldar, men var en intressant match. Jag blev mosad tidigt tack vare rejält bra skjutande,

BS2 är inga problem för orcherna. De hade lasersikten på överallt och utplånade alver till höger och vänster.

MVPn för mig var min Wraithlord igen, konstigt nog. Han hade tokflyt och överlevde lite för många rundors hugg av en powerclaw och höll upp en 30 mannamobb... Innan dess hade han kloppat några kannor. Men det var nog det enda jag hade tur med. Tärningarna rullade illa som vanligt :)

Det fordon som verkligen har underpresterat är min Falcon. Den skjuter 3 S ( skott i rundan, men BS 3 suger verkligen. Den gör inget vettigt förutom att den håller sig vid liv. Och är rätt trist att spela med. En Ravager är mycket coolare :) För 2/3 av poängen...

Farseern har sugit också. Jag misslyckades med 3 spells av 10 försök i matchen... Alla vid viktiga tillfällen som sved. Runes of Witnessing verkar vara ett måste. Annars är han en 150ps tomte som inte delar ut många klappar. Jag är mer sugen på en Autarch med en Melta, inget annat. Billig och bra.

Så jag ska nog gå tillbaka till min ursprungliga lista som hade 2 Warithlords med lansar och svärd samt en Avatar of Khaine. Farseern sitter löst men jag ska testa honom lite till.

Bort med Dire Avengers mot Jetbikes, bort med en Wave Serpernt och Falcon mot Avatar och en Wraithlord... Nåt sånt... Mer stora killlar som vill in och puckla. Och förhoppningsvis en lite mer annorlunda Eldarlista. Nu har jag bara en Wave Serpent kvar och 2 Vypers...
Senast redigerad av 1 benmannen, redigerad totalt 29 gånger.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

benmannen

Inlägg av benmannen »

Jag basade just om en oanvänd WFB Greater Daemon of Slaanesh som låg och skräpade... Det är en kvarleva från min gamla Cult of Slaanesharme...

Så den kommer bli min Avatar of Khaine (Slaanesh).

Bild

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Cool Avatar! :D
Angående Farseern tror jag absolut på att behålla den, men den passar olika bra till olika listor. Så testa och se, annars är ju Avataren ett bra alternativ.
Fråga: har du Wave Serpenten till Guardians, eller är båda till Storm Guardians?
Det vore bra i alla fall.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

benmannen

Inlägg av benmannen »

Tackar :)

Ja jo jag får nog behålla Farseern, han är nog bättre med 3 stora killar som behöver lite support.

Wave Serpenten kommer ha Stormguardians med Warlock, de får åka runt och hålla igång Wraithlordsen... De blir en fin trio tror jag...

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Sounds nice. ;)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jahaja, jag undrade lite hur det skulle gå mot den där orkarmén, den är onekligen intressant (EDIT: 120+ boys + massa kannor är det vi snackar om va?, -Zombans armé). Eldar är ju ändå en av de bättre kodexarna för att hantera sånt, men visst är det tufft, och väldigt mycket hänger ju på hur mycket terräng det finns på bordet. Själv fick jag en hel del att fundera på efter att jag mötte den där orkarmén senast, -det är fanimej inte lätt att ha en armé som kan hantera så mycket boys och fortfarande kunna hantera exempelvis mech IG!

Kör hårt Benis! en dag kanske vi kan spela! =)
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 29 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Henke

Inlägg av Henke »

Med så många boyz och så låg komp skulle jag nog inte ta för allvarligt på förlusten.

Kan hålla med om att Falconen inte skjuter jättemycket, det är trots allt en transport först och främst.

Avataren med fortune är alltid bra. Kompar hårt men drar tokmycket eld och tål massor.

Att köra en Wave Serpent är sådär. Att köra dem i par är väldigt mycket bättre. Testa köra lite dire avengers eller storm guardians i en WS med farseer och Harlequins i en annan (får låna waveserpent av någon).

zomban

Spela torsdag

Inlägg av zomban »

Min lista var warboss, bigmek kff, 30+30+28+25+10 boys 4 nob me klaw 6 bigshoota 1 rokkit, dread, 2+2+2 killerkans med bigshootas, 5+5 lootas,1+1 koptas rokkit buzz. Och den kompar -5 (20 bättre en mina första uppmålade 1750) men jag målar motorcyklar så snart e jag på posetiv komp.

zomban

Spela torsdag

Inlägg av zomban »

Mina stars va helt klart mina två 30 shootaboys med 3 bigshootas dom dödade allt dom kunde se inc dansarna som just hade failat sin fortune på väldigt långt håll trots shadowseer.

Skriv svar