Officiell information för GC2012
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
- speedfreek
Re: Officiell information för GC2012
Eller kanske lite senare...
MC har misstagit sig lite. Han är dock informerad...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
... och säger att anmälan kommer att vara uppe senast kl 20.Hylander skrev:MC har misstagit sig lite. Han är dock informerad...
-
Michael Carl
Ooops
Miss av mig, fick för mig anmälan inte riktig var idag. Har fixat ihop något snabbt, så nu bör det gå att anmäla sig.
Kommer hålla koll på det under kvällen så inget strular.
Miss av mig, fick för mig anmälan inte riktig var idag. Har fixat ihop något snabbt, så nu bör det gå att anmäla sig.
Kommer hålla koll på det under kvällen så inget strular.
- Skcuzzlebumm
Det verkar fungera nu. Har registrerat att hjälpa föra, men kan också hjälpa efter om ni behövas (jag är alltid redo att hjälpa till på turneringen).
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...
Det visade sig att kompandet av exempellistorna tog lite längre tid än väntat så de kommer att bli något försenade. Vi hoppas kunna få upp dem på hemsidan tors-fre. Riktlinjerna kommer dock (förhoppningsvis) att postas i tid.
Nu kanske jag tar mig friheter mot mina med-arrangörer. Men efter lite kommentarer om att våra gissningar på komp är låga så känner jag att jag vill förtydliga något som Gonka belyste om spelklimatet.
När vi ger gissningar på vad en postad lista kommer få i komp utgår vi från Gotchonklimatet. Som kan ha ett högt medelsnitt, beroende på vad man jämför med.
Riktlinjer kommer upp imorgon. Men några bra saker att tänka på är att:
* Vi inte kompar efter fluff (det var många år sedan det försvann).
* En enstaka dålig, men billig, enhet/upgrade kommer inte påverka kompen nämnvärt positivt. Det behövs mer än så.
* Copy & Paste straffas inte, men...
* ..."Extremlistor" (Venomspam eller Multipla Land Raiders med få modeller t.ex.) fälls mer på sin styrka än frias på sina svagheter.
När vi ger gissningar på vad en postad lista kommer få i komp utgår vi från Gotchonklimatet. Som kan ha ett högt medelsnitt, beroende på vad man jämför med.
* En enstaka dålig, men billig, enhet/upgrade kommer inte påverka kompen nämnvärt positivt. Det behövs mer än så.
* ..."Extremlistor" (Venomspam eller Multipla Land Raiders med få modeller t.ex.) fälls mer på sin styrka än frias på sina svagheter.
Bra Asplund!Asplund skrev:Nu kanske jag tar mig friheter mot mina med-arrangörer. Men efter lite kommentarer om att våra gissningar på komp är låga så känner jag att jag vill förtydliga något som Gonka belyste om spelklimatet.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Att tilläggas så hoppas jag ingen missat (inklusive vår hemsideansvarige
) att anmälan öppnar idag 18.00!