Officiell information för GC2012
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Officiell information för GC2012
Hur mycket brukar/kommer målningen att påverka slutresultatet samt när brukar uppdragen släppas?
- Skcuzzlebumm
Tack Pär!speedfreek skrev:http://gothcon.se/xxxvi/anmalan.php
Förhandsanmälan 250kr och 40k 75kr = 325kr till deras pg-konto med personnr som avsändare.
Här skickat de mina detalier för jag kan inte betal direct till deras konto från England.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...
Det är inte helt spikat ännu men normalt brukar målningen vara 30 poäng, varav en enhetlig armé målad i tabletop-standard får 20.Seregon skrev:Hur mycket brukar/kommer målningen att påverka slutresultatet samt när brukar uppdragen släppas?
Uppdragen är på gång, men det är inte bestämt när de släpps ännu. Men de kommer att bli i samma stil som uppdragen förra året.
Sen sovtid: Salen fungerar som sovsal mellan kl 03 och 15. - Sovsal - Tidig sovtid: Salen fungerar som sovsal mellan kl 21 och 09.
Det är gammal info från tidigare Gothcon, gäller den fortfarande?
Det är gammal info från tidigare Gothcon, gäller den fortfarande?
-
Michael Carl
Var ser du denna info?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
När kompen nu (halva) läggs på innan första matchen, hur kommer det påverka kompandet av listor? Har ni lagt till det för att kompen hade för lite inverkan förra året eller har ni tänkt att ta hänsyn till det när ni kompar listorna i år.
Lågkomp känns risky i grund, men om man nu missar ~5BP innan man änns har börjat utöver att man har dålig komp så känns det inte alls värt det längre. Så det jag undrar är om listorna som var med förra året (komp 0-14 säger vi) i år skulle hamna innom ett snävare intervall (2-12) för att utjämna den nu tillagda klumpen med bonus komp? (Detta ger också mer utrymme för ännu hårdare listor).
Lågkomp känns risky i grund, men om man nu missar ~5BP innan man änns har börjat utöver att man har dålig komp så känns det inte alls värt det längre. Så det jag undrar är om listorna som var med förra året (komp 0-14 säger vi) i år skulle hamna innom ett snävare intervall (2-12) för att utjämna den nu tillagda klumpen med bonus komp? (Detta ger också mer utrymme för ännu hårdare listor).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
http://www.gothcon.se/main/info.php ---> Övernattning - På konventet
-
Silversixx
Det kan nog inte arrangörerna av 40k svara på. Maila nån av de som arrangerar gothcon, så kan du nog få ett svar.Joppreck skrev:http://www.gothcon.se/main/info.php ---> Övernattning - På konventet
-
Michael Carl
Det finns speciella sovsalar, man väljer när man registrerar sig på konventet var man vill sova.Joppreck skrev:http://www.gothcon.se/main/info.php ---> Övernattning - På konventet
Där vi spelar kommer ingen att sova.
Kompningen sker som innan. Ingen ändring där.DHettNeck skrev:När kompen nu (halva) läggs på innan första matchen, hur kommer det påverka kompandet av listor? Har ni lagt till det för att kompen hade för lite inverkan förra året eller har ni tänkt att ta hänsyn till det när ni kompar listorna i år.
Anledningen är att vi anser att kompen skall påverka mer. Jag ville titta på Tues system i Halmstad eftersom jag själv känner att i vanligt aktiv komp så påverkar det för lite. Själv spelar jag, samt klimatet också tror jag, bara hårdare och hårdare listor trots aktiv komp. Vi valde en slags medelväg.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.