Eldar med Harlequinstema

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Desertlord

Re: Eldar med Harlequinstema

Inlägg av Desertlord »

Ser trevligt ut
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

benmannen

Inlägg av benmannen »

Desertlord skrev:Ser trevligt ut
Fint, då kommer några till. 4 stycken klara. 2 Exarcher och 2 assistenter... Det blev hjärtan på allihop. Än så länge.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Nicelynice! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

benmannen

Inlägg av benmannen »

Så jag speltestade armen i helgen, vi körde en riktigt skön endagars-trematchers turnering på Rogue Trader. Jag mötte Eldar, Necrons och Dark Eldar. Tre rätt illa matchups för listan men jag lyckades klämma ur mina jokrar 2 vinster meeeeen bara efter kompbonusen...

Jag har hittills inte kommit ihåg att kasta Doom med min farseer i en enda match, 15 rundor nu i helgen utan att komma ihåg det, mina motståndare var dock generösa och lät mig kasta lite Doom trots mitt limsniffande men den gjorde ända inte något trots det, jo jag tror jag lyckades wounda en extra Flayed One en gång.

Farseern har verkligen inte funkar i min lista alls. 24" är alldeles för kort och man måste ju komma ihååååååååg att man har den... Så han steks. Autarchen har varit sisådär. Han skjuter ett skott då och då. Han kan lika gärna vara helt naken, synd att han inte har pistol och cc weapon i grund, nu måste man köpa ett 5p vapen för att han åtminstonde ska ha 4 attacker i grund. Nej, han går bort också.

Kulisserna dras isär och Karandras gör entre! Tack Hawk för iden! Jag var motsträvig länge för Hawk tyckte att jag skulle ta bort Farseern bara och en massa annat för att få in honom, jag tyckte att jag tappade för mycket trupper, tar jag bort bägge av mina två klant-HQs så betalar de i princip för honom, med lite annat småpill. Jag vill också få in en till War Walker, så Shuriken Cannon Vyper åker och in med en War Walker. Den får nog gå i skvadron med den andra så jag kan ha mina Shadow Weavers separata :)

Jag fick en ebayleverans av Striking Scorpions, 150kr för 9 gamla med frakt. 6 Till är på ingång... Priset var inte så illa. Jag gillar dem, däremot så är GWs Karandras för buskis, så jag byggde en snabbt av en Dark Reapers Exarch som fick lite Striking Scorpion bits och ett nerklippt CSM chainsword.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

benmannen

Senaste listan

Inlägg av benmannen »

Här är senaste versionen av listan. Det är nog sista försöket, jag ska vara ärlig och säga att Eldar är inte sådär superkul att spela. Jag saknar faktiskt mina Dark Eldar, det känns som mer utmaning med Dark Eldar. De har mer knas i listan också, saker som jag saknar i Eldarcodexet. Men jag ska köra på lite mer med den, jag gillar outflanking concepet och nu har jag gjort det momentet starkare, men jag har tagit bort Autarchen tyvärr. Han kanske får komma tillbaks om hans +1 på reserves är oumbärligt...

1750p Eldar 2x Striking Scorpions

HQ

Karandras

Elites

6 Harlequins
5 Harlequins Kiss
Shadowseer

8 Striking Scorpions
Exarch
Scorpions Claw
Shadowstrike

Wave Serpent
Twinlinked Scatter Laser
Spiritstones

7 Striking Scorpions
Exarch
Scorpions Claw

Wave Serpent
Twinlinked Scatter Laser
Spiritstones

Troops

10 Storm Guardians
2 Fusion Guns
Warlock
Singing Spear
Embolden

10 Storm Guardians
2 Fusion Guns
Warlock
Singing Spear
Embolden

10 Guardians
Bright Lance

3 Jetbikes
Shuriken Cannon

3 Jetbikes
Shuriken Cannon

Fast Attack

1 Vyper
Scatterlaser

1 Vyper
Scatterlaser

Heavy Support

2 War Walkers
4 Scatter Lasers

1 Support Weapons Platform
Shadow Weaver

Shadow Weaver

Army Total 1749

benmannen

Inlägg av benmannen »

Eller så behåller jag Autarchen, då får jag ta bort alla Warlocks och byta en enhet med Jetbikes mot 5 Dire Avengers. Vilket jag faktiskt gillar. Jetbiksen är en dyr Shuriken Cannon... Lite mer smådakka kan vara bra.

Vilken lista gillar ni bäst? Den här är kanske lite mer taktisk...

1750p Eldar 2x Striking Scorpions

HQ

Karandras

Autarch
Fusion Gun
Banshee Mask

Elites

6 Harlequins
5 Harlequins Kiss
Shadowseer

8 Striking Scorpions
Exarch
Scorpions Claw
Shadowstrike

Wave Serpent
Twinlinked Scatter Laser
Spiritstones

7 Striking Scorpions
Exarch
Scorpions Claw

Wave Serpent
Twinlinked Scatter Laser
Spiritstones

Troops

10 Storm Guardians
2 Fusion Guns

10 Storm Guardians
2 Fusion Guns

10 Guardians
Bright Lance

5 Dire Avengers

3 Jetbikes
Shuriken Cannon

Fast Attack

1 Vyper
Scatterlaser

1 Vyper
Scatterlaser

Heavy Support

2 War Walkers
4 Scatter Lasers

Shadow Weaver

Shadow Weaver

Army Total 1750

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Karandras ger Shadowstrike, eller hur? Som i sin tur ger Outflank?

Två Outflankande Wave Serpents känns riktigt hårt. Men skorpiontemad armé är ju inte det man ser i vanliga fall...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Han ger outflank, move through cover, stealth, fearless och 6 Fist attacker :)

benmannen

Inlägg av benmannen »

Serpent skrev:Karandras ger Shadowstrike, eller hur? Som i sin tur ger Outflank?

Två Outflankande Wave Serpents känns riktigt hårt. Men skorpiontemad armé är ju inte det man ser i vanliga fall...
Ja precis, han ger sin enhet Shadowstrike och Stalker så de får outflanka tillsammans... Det är bra men det suger lite att man inte får assaulta ur Wave Serpenten :) Så ibland får de gå till fots om motståndaren deployar för nära kanten. Karandras Fleetar också :) Det är najs, det gör ju tyvärr inte Striking Scorpions och det ställer ofta till problem.

benmannen

Karandras

Inlägg av benmannen »

Här kommer lite bilder på Karandras, han ser lite grå och kladdig ut men han är mycket renare i färgerna i verkligheten... Han kanske kommer få lite hjärtan på knäskydden :)

Bild

Bild

Bild

Skriv svar