Ancalagons Anekdoter (Målning och annat krafs!)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Ancalagons Anekdoter (Målning och annat krafs!)

Inlägg av Serpent »

Snyggt gjort rent tekniskt, men estetiskt ser det tyvärr ut som ett skivomslag från ett tidigt 90-tal.

Stor freehand på Eldarbåtar kan jag tycka är lite snett. Små detaljer (som en plåt, t ex) kan däremot vara snyggt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

riktigt snygg freehand , det visar en ny sida av din målning
och roligt att se dig "våga" sig på ett så stort motiv

det är en smaksak om man tycker det passar eller inte , själv tycker jag den skulle sitta på en emperor's children land raider och kanske inte en eldar tank , men som sagt smaksak

tycker dok hennes hår tar alldeles för mycket plats och focus , det är för mycket sträck liksom
ansiktet är skitsnyggt men tyvärr drar håret ner känslan rätt mycket , skulle jag va du skulle jag bara måla få vågiga linjer i en ljus bakgrund
men grymt jobbat , du har stor potential att bli en riktigt bra målare

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Snyggt och jag tycker inte att det känns fel. Men jag gillar inte heller håret. Det blir för mycket. Om du hade gjort det hängandes neråt istället för fladdrandes bakåt, så att det hade slutat strax efter cockpit så tror jag att det hade blivit bättre.

Men som sagt, fortfarande bra.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag är faktiskt lite tveksam till så mycket hår själv, och tror jag kommer måla om det till nåt i stil med det du föreslog Mortarion. Personligen tycker jag inte själva motivet ser malplacerat eller "fel" ut men jag tror egentligen att det kan passa bättre lite bättre med "less is more". Ska skissa på det i huvudet så får jag se sen. Ska nog också snygga till highlights med några fler lager och blenda det lite mer. Behöver också lite skarpare edge highlights.

Molgorain

Inlägg av Molgorain »

Ancalagon skrev:Jag är faktiskt lite tveksam till så mycket hår själv, och tror jag kommer måla om det till nåt i stil med det du föreslog Mortarion. Personligen tycker jag inte själva motivet ser malplacerat eller "fel" ut men jag tror egentligen att det kan passa bättre lite bättre med "less is more". Ska skissa på det i huvudet så får jag se sen. Ska nog också snygga till highlights med några fler lager och blenda det lite mer. Behöver också lite skarpare edge highlights.
Tycker det skulle vara snyggt med ett "two-face", fluff-mässigt(enligt path of the *****-böckerna) så har ju eldar ett civil- och ett krigar-ansikte.
Komplettera med ett hjälm, warlock/Dire Avenger/eller annan hjälm beroende på vad den ska transportera. T ex om den ska skjutsa runt Fire Dragons, måla en FD hjälm. Så blir det samtidigt lätt att hålla reda på vad som sitter i vilken båt.

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Molgorain skrev:
Ancalagon skrev:Jag är faktiskt lite tveksam till så mycket hår själv, och tror jag kommer måla om det till nåt i stil med det du föreslog Mortarion. Personligen tycker jag inte själva motivet ser malplacerat eller "fel" ut men jag tror egentligen att det kan passa bättre lite bättre med "less is more". Ska skissa på det i huvudet så får jag se sen. Ska nog också snygga till highlights med några fler lager och blenda det lite mer. Behöver också lite skarpare edge highlights.
Tycker det skulle vara snyggt med ett "two-face", fluff-mässigt(enligt path of the *****-böckerna) så har ju eldar ett civil- och ett krigar-ansikte.
Komplettera med ett hjälm, warlock/Dire Avenger/eller annan hjälm beroende på vad den ska transportera. T ex om den ska skjutsa runt Fire Dragons, måla en FD hjälm. Så blir det samtidigt lätt att hålla reda på vad som sitter i vilken båt.
+1 :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Var längesen jag uppdaterade nu, men här kommer lite bilder på senare projekt. Det är lite blandad kvalitet, beroende på beställningspreferenser :)

O&G Arachnarok Spider:

Bild
Bild

VC Terrorgheist:

Bild
Bild

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

iish hemska små vita spindlar, men snyggt målat

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Liten uppdatering på senare projekt:

Mangler Squigs:

Bild

Bild

Bild

Vampire Counts BSB:

Bild

Bild

Bild

:)

Nu ska man bara försöka hitta lite tid för mitt eget nya projekt, när det nu kan tänkas bli hehe

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Är jättetomaten finecast?
Den ser ut att vara riktigt dåligt gjuten.

Skriv svar