Njal Stormcaller: 245pts
Elites
5 Wolf Guard(90): 4x Power Fists (5x20), 5 Combi Melta(5x5): 195pts
5 Wolf Scouts(75): Meltagun: 85pts
Troops
8 Grey Hunters(120): Wolf Standard(10), Meltagun(5), Rhino(35)Dozer Blades(5): 175pts
8 Grey Hunters(120): Wolf Standard(10), Meltagun(5), Rhino(35) Dozer Blades(5): 175pts
8 Grey Hunters(120): Wolf Standard(10), Meltagun(5), Rhino(35): 170pts
8 Grey Hunters(120): Wolf Standard(10), Meltagun(5), Rhino(35): 170pts
5 Grey Hunters(75): Flamer(free) Razorback(40) Lascannon & T-L Plasma(35): 150pts
5 Grey Hunters(75): Flamer(free) Razorback(40) Lascannon & T-L Plasma(35): 150pts
Heavy Support
5 Long Fangs(75): 4 Missile Launchers(4x10):115pts
Adepticon 2012 - Resan, turneringen och festen!
Re: Adepticon 2012 - Resan, turneringen och festen!
Tonys lista var:
Någon som har den exakta necron listan? Verkade bättre än vad man tror.
Jag såg matchen och kan ta lite ur minnet (men kommer missa vissa saker)
HQ
Lord, warscythe, scarabs, barge
Lord, pharaeon, warscythe, scarabs
2 lanscryptek med solar pulse, despaircryptek och kanske nån cryptek till
Troops
9 Immortals, tesla
7+ immortals med gauss
5 warriors i resurrection ship
Kan hända att jag missade någon troops då det känns lite med tre men kan inte alls komma på vad
FA
5 wraiths, några coils
5 scarab swarms
Heavy
Monolith
2 Spyders, 1 med gloom
2 Spyders, 1 med gloom
Väldigt stabilt att komma till semifinal med denna listan, men jag tror han tjänade en hel del på att folk inte vet vad Necrons gör. T.ex så började spelaren som sedan vann turneringen att scout mova en 10a purifiers och disembarka i en hög så att monoliten kunde flytta 6 tum för att slippa cover och få in alla 10 under plattan (den scattrade dock 3 tum så bara 5 dog).
HQ
Lord, warscythe, scarabs, barge
Lord, pharaeon, warscythe, scarabs
2 lanscryptek med solar pulse, despaircryptek och kanske nån cryptek till
Troops
9 Immortals, tesla
7+ immortals med gauss
5 warriors i resurrection ship
Kan hända att jag missade någon troops då det känns lite med tre men kan inte alls komma på vad
FA
5 wraiths, några coils
5 scarab swarms
Heavy
Monolith
2 Spyders, 1 med gloom
2 Spyders, 1 med gloom
Väldigt stabilt att komma till semifinal med denna listan, men jag tror han tjänade en hel del på att folk inte vet vad Necrons gör. T.ex så började spelaren som sedan vann turneringen att scout mova en 10a purifiers och disembarka i en hög så att monoliten kunde flytta 6 tum för att slippa cover och få in alla 10 under plattan (den scattrade dock 3 tum så bara 5 dog).
Senast redigerad av 1 Gustav, redigerad totalt 22 gånger.
Röde; man får tolka det som man vill. Kolla med frugan. 
Under garderobs-ihopsättandet har jag idag sett på samtliga finalmatcher. Jävligt roligt med perfekt uppföljning på det mesta. Möjlig förbättring skulle vara länkar till armélistor, sidokamera till tärningsslag osv, men alltid något..!
En liten brasklapp gällande att det förekom lite smygfuskande här och var när det gällde generös mätning, fuskEldrad osv, men överlag så kändes stämningen trevlig och när saker glömdes så var det bara glada miner från motspelaren med kommentarer som; "- Go right ahead buddy, no problem." En detalj som jag tror att det svenska klimatet skulle må bra av.
Under garderobs-ihopsättandet har jag idag sett på samtliga finalmatcher. Jävligt roligt med perfekt uppföljning på det mesta. Möjlig förbättring skulle vara länkar till armélistor, sidokamera till tärningsslag osv, men alltid något..!
En liten brasklapp gällande att det förekom lite smygfuskande här och var när det gällde generös mätning, fuskEldrad osv, men överlag så kändes stämningen trevlig och när saker glömdes så var det bara glada miner från motspelaren med kommentarer som; "- Go right ahead buddy, no problem." En detalj som jag tror att det svenska klimatet skulle må bra av.
17,83
Exakta vet jag inte men:
Barge lord
Overlord med phaeron
1 crptek med veil nightmare shroud
2 ceyptek med solar pulse
2 cryptek med voltaic staff och nått lightnig tjofräs
2 enheter immortals en med tesla en med gauss
1 enhet warriors med ghost arc
6 wraiths
3 svarabs
2x2 spyders
Monolith
Barge lord
Overlord med phaeron
1 crptek med veil nightmare shroud
2 ceyptek med solar pulse
2 cryptek med voltaic staff och nått lightnig tjofräs
2 enheter immortals en med tesla en med gauss
1 enhet warriors med ghost arc
6 wraiths
3 svarabs
2x2 spyders
Monolith
- speedfreek
Sv: Adepticon 2012 - Resan, turneringen och festen!
Jag "vet" inte vem vinnaren "är", så någon får gärna berätta det för mig...
Jag tror du syftar på GK-spelaren (som spöade Lill-Jocke och senare fick stryk av Tony K) som mötte eldarspelaren. Han var sjukt snäll och släppte det mesta fastän eldarspelaren whinade extremt mycket och högljutt (men på ett ganska trevligt sätt). Eldarspelare lät dock inte GK-spelaren flytta sin dread utan armar när han glömde det (vilket gjorde att Eldrad slapp Ld 6 när han dubbel-Mind Warade) och senare fick inte eldarspelaren flytta en av sina enheter när han glömde flytta den för andra rundan i rad.Izin skrev:En liten brasklapp gällande att det förekom lite smygfuskande här och var när det gällde generös mätning, fuskEldrad osv, men överlag så kändes stämningen trevlig och när saker glömdes så var det bara glada miner från motspelaren med kommentarer som; "- Go right ahead buddy, no problem." En detalj som jag tror att det svenska klimatet skulle må bra av.
Så det var både och, precis som på svenska turneringar.
Tack för listorna. Nu blir det ritningsbordet och tänka ut en lista på liknande koncept. Gillade monolithen var med. Saknar min mycket så den får väl börja se dagsljus igen.
Fråga bara är hans sweep attack tillåten som fennel gör det? Med sväng i flat out. Bra att veta.
Fråga bara är hans sweep attack tillåten som fennel gör det? Med sväng i flat out. Bra att veta.
Såg intervju med Tony och det kom fram att "everyone loves to hang out with the swedes". 
-
Gonka Koff
Här kommer några rader från en extremt trött Gonka. Finalen är över och vinnaren var Brad Chester, samma snubbe som slog ut Papa D förra året. Han är trevlig som fan, så det blir kul att se honom i Polen i sommar.
Necronspelaren är Alex Fennel, spelar extremt bra, jag satt bredvid när han i princip tablade en stenhård battlewagon-orkslista på tre rundor, spelad av Dugg (ja dugg här på forumet). Han vann också 3-0 mot draigowing (samma kille som spelade mot footdar på streamen.) Jag tror att Alex vann 7 matcher med 3-0 förutom sin förlust som var på streamen.
Killen som spelade footdar är Reece på Frontline gaming, densamma som jag mötte "på streamen" förra året, då med vargar. Grabbarna på Frontline Gaming är sjukt sugna på att komma till Sverige och spela på BSK! Det vore grymt!
För övrigt var Reece riktigt nära att vinna mot paladinerna i den där streamen, så han har verkligen visat att det faktiskt går att spela footdar fortfarande.
Jocke blev tyvärr utslagen i match ett, på grund av svidande otur mot en mindre bra spelare. Richard fick bara spela en match som stand-in.
Någon nämnde demonspelaren i topp, det var han som slog ut mig i fredags. Han har vunnit Adepticon 2 gånger och vet vad han pysslar med, men han fick det kämpigt idag mot alla GK.
Necronspelaren är Alex Fennel, spelar extremt bra, jag satt bredvid när han i princip tablade en stenhård battlewagon-orkslista på tre rundor, spelad av Dugg (ja dugg här på forumet). Han vann också 3-0 mot draigowing (samma kille som spelade mot footdar på streamen.) Jag tror att Alex vann 7 matcher med 3-0 förutom sin förlust som var på streamen.
Killen som spelade footdar är Reece på Frontline gaming, densamma som jag mötte "på streamen" förra året, då med vargar. Grabbarna på Frontline Gaming är sjukt sugna på att komma till Sverige och spela på BSK! Det vore grymt!
För övrigt var Reece riktigt nära att vinna mot paladinerna i den där streamen, så han har verkligen visat att det faktiskt går att spela footdar fortfarande.
Jocke blev tyvärr utslagen i match ett, på grund av svidande otur mot en mindre bra spelare. Richard fick bara spela en match som stand-in.
Någon nämnde demonspelaren i topp, det var han som slog ut mig i fredags. Han har vunnit Adepticon 2 gånger och vet vad han pysslar med, men han fick det kämpigt idag mot alla GK.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham