Dom står på dreadplattan som ju är den man får med i lådorna.DHettNeck skrev:Gör gärna det. Står dom på de speciella dreadbaserna man får med GWs dread eller vanliga platta? Bara man enas om vad som är "standard" så är jag nöjd för då blir det aldrig något tjafs.theWatchman skrev:Jag har 2 par FW armar, varianten med trummagasin (den enda varianten det finns både höger och vänsteramr till). Mina dreadar med sånna armar ser tydligt över en rhino, jag har inte konverterat dom eller ställt dreadarna på stora stenar, Dreadsen står på basen man fick med i lådan. Om tvivel fortfarande råder får jag väl försöka knäppa ett kort på det ikväll.Gonka Koff skrev:Om FW:s dread (som är den mest officiella modellen som finns) inte ser över en rhino kan man väl inte hävda att ens hemmabygge ska göra det?
LinCon 2012, 17-20 Maj
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
- theWatchman
Re: LinCon 2012, 17-20 Maj
nu har jag inte köpt några wraiths än (planen var att bygga från preatorian+lychguardbits och något till svansar) så jag vet inte hur stor frihet man har i byggandet men det där ser ut som den stegrande varianten från gw's hemsida. den ser ut att vara en bra bit hägre än de andra två.Jony skrev:Storleks skillnader på wraiths.
och ja, den är givetvis större än den gamla wraithen, som nog de flesta redan haft som mall när de byggt sina egna.
Ja' än't bittä'!
- speedfreek
Jävlar, vad stora de nya Wraiths är...
Och när jag försökte kolla förra sommaren var det ungefär skillnaden mellan plattaste GW-basen och GWs scenic base som var avgörande för om en Dread med FWs autocannons såg över en Rhino eller ej.
Därav anledningen att jag önskade ett förtydligande.
Och när jag försökte kolla förra sommaren var det ungefär skillnaden mellan plattaste GW-basen och GWs scenic base som var avgörande för om en Dread med FWs autocannons såg över en Rhino eller ej.
Därav anledningen att jag önskade ett förtydligande.
Det är min wraith, tänkte bygga ihop de andra två ikväll. Kan lägga upp en bild på alla tre om jag hinner.Halvar skrev:nu har jag inte köpt några wraiths än (planen var att bygga från preatorian+lychguardbits och något till svansar) så jag vet inte hur stor frihet man har i byggandet men det där ser ut som den stegrande varianten från gw's hemsida. den ser ut att vara en bra bit hägre än de andra två.Jony skrev:Storleks skillnader på wraiths.
och ja, den är givetvis större än den gamla wraithen, som nog de flesta redan haft som mall när de byggt sina egna.
De är så jäkla mycket coolare, så det gör inget om de är svårare att gömma
Jag var bara tvungen ....DHettNeck skrev:
OMG vad stor den är.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Å vad jag ångrar redan nu att jag ger mig in i såna diskussioner, men som någon sa bra om det reds ut innan turneringen med tanke på att situationen kan uppstå i ca var 3:e match
Jag tycker: Modellen ser ut som den gör. Har man en viss platta som är högre så har man. Har man armar som ser över så har man. Har man armar som inte ser över så gör man det inte (även om andra kan).
Det viktiga: Om man modelerar sina armar felaktigt (dvs. för högt) då kan man inte skjuta alls eftersom det inte finns någon kontakt mellan gubben i dreaden och vapnet. Jag kan inte köra under en vägbom med min bil bara att hjulen sitter på taket. Kan inte köra alls faktiskt.
Jag tycker: Modellen ser ut som den gör. Har man en viss platta som är högre så har man. Har man armar som ser över så har man. Har man armar som inte ser över så gör man det inte (även om andra kan).
Det viktiga: Om man modelerar sina armar felaktigt (dvs. för högt) då kan man inte skjuta alls eftersom det inte finns någon kontakt mellan gubben i dreaden och vapnet. Jag kan inte köra under en vägbom med min bil bara att hjulen sitter på taket. Kan inte köra alls faktiskt.
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.
Jag ser egentligen inget problem i frågan, om folk har fördelaktigt modellerat om den för att den ska bli bättre så är dom dickheads men det är inte mycket man kan göra. Det "kan" ju ha varit ett oskyldigt misstag.
Folk har alltid nyttjat modeller som ger fördelar, det är inget nytt.
Har du lilla flygpinnen på en speeder så göms den bakom en LR
Har du gamla rhinos så tokäger dom nya rhinos.
Gamla avataren vs Forgeworld Avataren?
Jag tror jag kan sitta o lista saker i evigheter, summan är att folk kommer spela lite vad dom känner för, och det enda man kan göra är att gnälla lite och hälla laxermedel i deras kaffe.
Folk har alltid nyttjat modeller som ger fördelar, det är inget nytt.
Har du lilla flygpinnen på en speeder så göms den bakom en LR
Har du gamla rhinos så tokäger dom nya rhinos.
Gamla avataren vs Forgeworld Avataren?
Jag tror jag kan sitta o lista saker i evigheter, summan är att folk kommer spela lite vad dom känner för, och det enda man kan göra är att gnälla lite och hälla laxermedel i deras kaffe.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Tyckte jag blev lite dålig efter första matchen på Gamers Weekend...
och ja, jag spelar med rifleman dredds som byggdes till ETC förra året och då innan rulingen för det året kom...
och ja, jag spelar med rifleman dredds som byggdes till ETC förra året och då innan rulingen för det året kom...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Följande personer har inte skickat in lista
Christofer Andersson
Gustav Leidstedt
Magnus Elmquist
Mikael Christensson
Thomas Christensson
Och bör göra detta omgående. Om de anser att de skickat in lista via systemet och det ändå inte kommit fram kan de testa att bara emaila listan till wh40k@littlebrotherkevin.se eller PM:a den till mig här på forumet (ange vad du heter).
Jag vill inte dela ut minuspoäng pågrund av att tekniken strular men jag kommer hålla hårt på att de listor som inte kommit in när alla andra publicerats kommer få minus. Skjuter upp publiceringen tills i övermorgon (torsdag) som senast.
Har även emailat dessa personer om de inte skulle frekvera Svenska40k men om du känner igen dig eller ser nån du känner så får ni gärna skicka in lista omgående!
Christofer Andersson
Gustav Leidstedt
Magnus Elmquist
Mikael Christensson
Thomas Christensson
Och bör göra detta omgående. Om de anser att de skickat in lista via systemet och det ändå inte kommit fram kan de testa att bara emaila listan till wh40k@littlebrotherkevin.se eller PM:a den till mig här på forumet (ange vad du heter).
Jag vill inte dela ut minuspoäng pågrund av att tekniken strular men jag kommer hålla hårt på att de listor som inte kommit in när alla andra publicerats kommer få minus. Skjuter upp publiceringen tills i övermorgon (torsdag) som senast.
Har även emailat dessa personer om de inte skulle frekvera Svenska40k men om du känner igen dig eller ser nån du känner så får ni gärna skicka in lista omgående!
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jacob Scott verkade inte vara så sugen på lincon när jag snackade med honom i söndags.
Linus Lindgren har lämnat återbud i denna tråden.
Linus Lindgren har lämnat återbud i denna tråden.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015