Diskutera listorna här
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
- theWatchman
Re: Diskutera listorna här
Ja tycker folk gnäller ungefär lika mycke på GK som dom gjorde på SW och innan dess IG...
Håller inte alls med, de enda som har varit i närheten är väl Iron warriors och Necrons i 3rd, men inte ens dom var lika fuskiga som GK är nu.
- speedfreek
Anders har rätt och David är jävig.
- theWatchman
Fast det är konstigt, jag tycker SW är nästan lika bra som GK. Möjligen har GK lite fler riktigt bra builds.
- speedfreek
Och i stort sett inga dåliga, så länge man köper tillräckligt med troops.
Det är väl jättebra att många kör GK då blir det ju lättare om man har en anti-gk lista
. Om GK nu är så bra varför vinner de inte alla tävlingar överallt hela tiden... Sen vad folk vill spela är en helt annan sak. Problemet ligger väl snarare här i att LBK-mallen gynnar codexar som är överlag bra och har "bredd". Eftersom de codexar som inte har den bredden som GK har får bestraffningar för sina bra val. Dvs LBK-mallen gynnar redan bra codexar. (Så nu har jag klagat på LBK-mallen med!) 
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker inte att det är lika illa som IW var, men nog dominerar GKs rätt rejälr just nu. GKs är så bra så jag väljer att spela Tau istället på linconArgos skrev:Håller inte alls med, de enda som har varit i närheten är väl Iron warriors och Necrons i 3rd, men inte ens dom var lika fuskiga som GK är nu.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
GK är sjukt underkostade. Ingen kan rimligen tycka något annat. Tack vare att alla har ett force weapon så går de igenom vanliga marines som en het kniv genom smör. Ovan på detta har de massor med godis.
Överrepresentationen av GK på okompade turneringar säger väl allt som behövs egentligen. (Det är väl bara skytte listor som är svaga i närstrid som är "bra" mot GK.)
(Sedan gör inte LBK mallen det bättre, den straffar ju allas bästa val, men GK:s nästbästa val är fortfarande bättre än alla andras bästa så det blir mycket riktigt en spark i nyllet på svagare codexar som har ont om bra val)
Kan bara hoppas att 6:th editon fixar till detta på något sätt på samma sätt som 8:th edition fantasy gjorde en hel del för att minska gapet mellan de starkaste och de svagaste böckerna.
Överrepresentationen av GK på okompade turneringar säger väl allt som behövs egentligen. (Det är väl bara skytte listor som är svaga i närstrid som är "bra" mot GK.)
(Sedan gör inte LBK mallen det bättre, den straffar ju allas bästa val, men GK:s nästbästa val är fortfarande bättre än alla andras bästa så det blir mycket riktigt en spark i nyllet på svagare codexar som har ont om bra val)
Kan bara hoppas att 6:th editon fixar till detta på något sätt på samma sätt som 8:th edition fantasy gjorde en hel del för att minska gapet mellan de starkaste och de svagaste böckerna.
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!
Överrepresentationen av gk är också pga att det är en billig arme som är lätt att måla. Om 200 igsar med 75% svindyra fw modeller hade varit the shit så hade man fortfarande inte sett jättemånga av dem.
- theWatchman
Precis! Så var det ju för något år sedan då IG var det bästa man kunde spela. Folk pallade inte att bygga skiten... jag funderade på det flera gånger men kom aldrig riktigt till skott.kombat skrev:Om 200 igsar med 75% svindyra fw modeller hade varit the shit så hade man fortfarande inte sett jättemånga av dem.