Först får jag ju konstatera att jag inte gjorde galet som lade ner 40k i och med 5:th. Mina templars var verkligen så gimpade av 4:th/5:th skiftet som jag trodde. (Förstår nu hur all Wood Elf spelare känner sig i Fantasy.)
*Terrängen var överlag bra (utom på bord fyra, där det stod en 40 cm lång fästning placerad mitt i med trappor och avsatser och cover på ena sidan och en 8 tum slät vägg på andra sidan)
*Arrangörerna var proffsiga och allt flöt smidigt.
*Personligen gillar jag inte LBK mallen, den är skriven för att alla inte ska ta sina bästa val men när vissa böckers tredje bästa val är bättre än andra böckers bästa val så blir det skevt.
*Sättet kompen användes på motiverade inte till att spela hög komp, jag gjorde klart bort mig som kom med komp 0.
*Det är nog en kulturskillnad men ljudnivån var mycket högre än jag är van vid från fantasy turneringarna. Folk jublade, hoppade, tjoade och så vidare på att sätt som jag inte är van vid.
*Kan det göra något åt lottningen så att man inte möter samma codex för många gånger. Tre av mina sex matcher var mot GK vilket var en smula trist.
*Måste instämma i vad som skrivits om scenariona, Jag hade två 5-1 resultat, i den ena blev jag massakrerad och hade min landraider med squad kvar. I den andra 5-1 så var matchen jätte jämn men slutade ändå med på pappret stor vinst för motståndare pga utfallet av de allra sista tärningarna i matchen. I praktiken kan skillnaden mellan 3-3 och 6-0 hänga på några få tärningslag. Killpoints var bra där man behövde 3 mer än motståndaren för att vinna och jag tror de andra objektiven behöver något liknande.
Med detta sagt ger jag turneringen bra betyg
(Böterna och parkeringen är tyvärr inget lincon kan påverka, det är universitets parkering och de har de regler de vill och lär inte ändra något bara för att det är lincon)