Gentlemen's Achievements I

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Zurken »

Silvertejp skrev:Jag hade verkligen velat vara med på det här men som Johan säger är det lite väl långt att åka från Göteborg,
+1 på det. Tyvärr för långt bort :(
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

tutten skrev:får man "tinga" en mugg redan nu? sjukt need på en sån
I år blir det "först till kvarn" på plats som gäller. Men för kommande event ska vi se över alternativen.
Jochen skrev: Alla lär ha en transport: Räcker det med att hq'n sitter i nån annans? Blir svårt annars.
Måste dreads ha en pod eller stormraven att sitta i?, Mc's och Tanks utan transport capacity undantagna eller får man helt inte ha med sånna? Räknas non dedicated transports?
Hq och andra characters behöver inte en egen transport men måste kunna få plats i någon annans. Dreads måste ha en pod eller raven. Tanks behöver inte ha en transport, men MCs måste ha det. Non dedicated transports räknas.

Råka döda någon av sina egna: Är det med scattering blasts, folk i krashande transports pga flat out, deepstrike
mishap, explosioner av vehicles - om så är fallet lär det vara mina vehicles eller jag som förstör vehiclet?
Ja, nej, nej, ja-men inte för enhet som sitter i exploderande transport - spelar ingen roll då man normalt inte får skjuta på sina egna units.
Hjälpa någon långresande med logi etc: Gills det om jag ordnar boende åt mina resekamrater?
Ja.
Kan ens objective markers räknas in i modellachievementsen? T.ex gammal modell, dipping osv
Här får man tänka gentlemannamässigt :) Om du verkligen har lagt ner tid på en objective marker, dvs liknande vad du skulle ha gjort med ett hq eller annan modell som är blickfång i armén, ja.

Jochen

Inlägg av Jochen »

Låter kalas!
Angående dipping och "tre färger" så vetefan hur mycket tid jag skulle lägga ner på de sakerna ;)
Men självklart på gammal modell osv.
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Kan man inte få poäng för att man konverterat saker att se ut som om de var 80-talsmodeller? För, ärligt talat, jag föredrar att mina figurer har detaljer... :(
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jochen

Inlägg av Jochen »

Nog för att MC's inte kan åka i transports (kanske en för nidsen?) men ingen annan så jag antar att de helt enkelt inte får vara med om man vill ha den achieven.
Angående 80 och 90tals modeller.. ska själva fysiska modellen vara uråldrig eller ska molden/orginalsculpten vara så gammal?
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Nya bud angående muggarna. :P

Vi har pratat med de som gör trycket och för de som vill finns det möjlighet att förhandsbeställa en mugg med namn eller nick!
Ordinarie pris för muggen (med gratis dryck hela helgen) blir 100 kr, för tryck av namn tillkommer 20 kr (självkostnadspris).

Om du vill förhandsbeställa en mugg, skicka ett mail eller posta i den här tråden. På grund av tidsbrist måste vi ha svar senast imorgon kväll.

Totalt kommer det att beställas 36 muggar, de som inte förhandsbokas med personligt tryck kommer att säljas på turneringen som tidigare sagts.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Jochen skrev:Nog för att MC's inte kan åka i transports (kanske en för nidsen?) men ingen annan så jag antar att de helt enkelt inte får vara med om man vill ha den achieven.

Angående 80 och 90tals modeller.. ska själva fysiska modellen vara uråldrig eller ska molden/orginalsculpten vara så gammal?
Finns ju achievements för att ha många MCs också.

Sculpt, om modellen är gjuten 89 eller 2009 spelar mindre roll.

Serpent skrev:Kan man inte få poäng för att man konverterat saker att se ut som om de var 80-talsmodeller? För, ärligt talat, jag föredrar att mina figurer har detaljer... :(
Varför inte sculpta på lite mer detaljer istället? ;)
Senast redigerad av 1 Seth, redigerad totalt 22 gånger.

Jochen

Inlägg av Jochen »

Dåså, fan vad nice!, slipper jag skrapa fram sönderknölade uråldriga saker och restaurera dem :)
Senast redigerad av 1 Jochen, redigerad totalt 22 gånger.
Flaming Dolphins

Jochen

Inlägg av Jochen »

Jag bokar en mugg! Trycket på den, är det en gentleman? och vart skulle eventuellt namn hamna? Om det var som jag förstod det eller vad var det för tryck man fick välja?
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Då tvingas vi tyvärr sätta sätta stopp för beställandet. Vi lovar att det blir bättre med tid nästa gång. ;)
Jochen skrev:Jag bokar en mugg! Trycket på den, är det en gentleman? och vart skulle eventuellt namn hamna? Om det var som jag förstod det eller vad var det för tryck man fick välja?
En gentleman och en rad valfri text. Osäker på exakt antal tecken, men de du beställde ska inte vara något problem.

Skriv svar