Röde skrev:Ser bra ut Rune!
Tack!
Tack!Kaptenen skrev:Snygg tank!
Bra jobbat!!
Efter MWW 3 så fick jag en insikt. Att Knights är rätt populära bland folk. Själv tycker jag att de är kraftigt överreklamerade och kan inte tävla med värdigheten som en Baneblade erbjuder. Vad är två vingliga ben mot de tunga larvbanden på en rejäl stridsvagn? Visst, de kan vara bra målade och snygga att se på men fortfarande är en stridsvagn en stridsvagn. Efter flera veckors panikmålning tänkte jag att det var dags att snygga till min målarstation så jag kan ta mig an nya projekt.

Se så rent och fint det blev! Det behövdes verkligen en rejäl städning av bor... Förlåt? Vad det är i bakgrunden? Mörkläggningsgardinerna? Nä hä... Knighten? Well... Hur kom den dit?
Åkte jag dit på ett "impulsköp" nu igen? Svar ja. Det ska bli ett spännande projekt att ge sig på.
Fick även en andra insikt på MWW 3. Mina veteraner blev för anonyma med en militärgrön basker. Så jag målade om de med en mörkröd basker i stället. Och då linserna var röda i den tidigare versionen så målade jag om de till svarta. Nu är de dessutom lättare att hitta i en större grupp plastmodeller.

Samma sak med mina Storm Troopers. De blir för slätstrukna när de är bruna. Det bästa hade nog varit att välja en riktigt avvikande färg, som t.ex. grå eller blå istället för att hålla ihop färgschemat med övriga armén. Men för att inte måla om allt valde jag att lägga på ett kamouflagemönster med Bleached bone. Jag målade även baserna i en ljusare brun färg än övriga armén. Tyckte det fungerade bättre, de står ut lite mer utan att man behöver måla om alla figurerna.