Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Snön är bakpulver som jag hällde på tracksen, skakade av det värsta och tog bort där snön inte hörde hemma sen sprayade jag hårspray så det satt kvar.
Bakpulver och hårspray... Hur fan kommer man på nåt sånt?!?
http://www.forgeworld.co.uk/Modelling-S ... E-ONE.htmlBoggalogg skrev:Bakpulver och hårspray... Hur fan kommer man på nåt sånt?!?
Här kommer första nya medlemmen i kommande enheten med Wolf Guards:
Redo att ta en kula för laget vilken dag som helst i veckan! (Samt Pack Marking...)
Och en bild på Companysymbolen.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Ger inte hårsprayen någon annan effekt på modellen, typ glansighet etc? Sitter det bättre än om du bara sprayat direkt med lack på, eller fungerar lack och hårspray ihop på nåt finurligt sätt?Joppreck skrev:Snön är bakpulver som jag hällde på tracksen, skakade av det värsta och tog bort där snön inte hörde hemma sen sprayade jag hårspray så det satt kvar.
Jag är inte direkt någon expert på området men det blir ganska glansigt, går nog att rätta till med matt lack antar jag. Om inte annars har jag hört att varmt vatten ska vara bra ifall man vill ta bort hårspray. Som jag märkte precis så sitter det inte så jätte bra fast på tracksen, får testa med att lacka skiten också.
De riktiga proffsen använder väl salt och hårspray för att bygga upp battle damage. Fixerar saltet med hårspray, målar lager ovanpå och sen är det bara att blöta bort saltet.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Jag skulle använda acrylicresin & blanda till snön & pensla på! sen göra mera snö på resinet då det torkar! MIG har Acylic resin sen hårspray funkar till battledammage & är hyffsat lätt att få bort med varmvatten som du skrev!Joppreck skrev:Jag är inte direkt någon expert på området men det blir ganska glansigt, går nog att rätta till med matt lack antar jag. Om inte annars har jag hört att varmt vatten ska vara bra ifall man vill ta bort hårspray. Som jag märkte precis så sitter det inte så jätte bra fast på tracksen, får testa med att lacka skiten också.
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Vad skiljer honom från dom vanliga killarna? Och ser han inte lite ung ut för att vara erfaren wolf guard i 13:de kompaniet? Mer skägg på veteranerna!Serpent skrev:Här kommer första nya medlemmen i kommande enheten med Wolf Guards:
- speedfreek
Precis detta undrade jag också.fjugin skrev:Vad skiljer honom från dom vanliga killarna? Och ser han inte lite ung ut för att vara erfaren wolf guard i 13:de kompaniet? Mer skägg på veteranerna!Serpent skrev:Här kommer första nya medlemmen i kommande enheten med Wolf Guards:
Får vilka spolingar som helst vara vargvakter nu för tiden?
Han borde ha vaktskägg/syltburk, inte padawanfläta.
Och är det något med rustningen som gör honom mer pimp?
Eller det kanske det inte ens ska vara?