Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Claimh_Solais

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Claimh_Solais »

Håller med att nidsen och termosens färger är för lika , skulle jag va du skulle jag göra benvit pansar på nidsen
då skulle det passa med snön och lyfta fram dom :D

sen målar ju jobbigt bra nu så man kan ju inte säga mer om det :lol:

föresten hur har du gjort klippan?

synthet

Inlägg av synthet »

Haha, lite för mycket "stealth" är det visst på tyraniden. När andra ögon har sett den blir det så uppenbart, varför såg jag det inte själv?
Jag har ljusat upp rustningen på valpen lite, och jobbat in lite mer grönt i tyranidens "blå/grå" delar. Jag får ta bilder sen när det finns bättre ljus att tillgå.
Jag tror inte på benfärgad tyranid, den försvinner för mycket mot snön då. Kommer eventuellt att göra klorna på den lite mer benfärgade, eller röda som skalet. Vi får se.
Klippan är gjord av en kvist som jag karvat, slipat och misshandlat lite.

eldrak

Inlägg av eldrak »

Jag skulle ha grupperat istapparna lite mer. Som det är nu är de lite för jämnt utspridda.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag tycker att den begränsade paletten i dioramat tillför något. En Space wolf och en tyranid är så olika ändå att det bara blir coolt att de har liknande färgschema. Åtminstone när de är såpass nertonade och färgmässigt passar med bakgrunden. Om båda hade varit neongröna hade det nog sett dumt ut med samma färgschema.

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Målar en liten Chaos Renegade grupp för skoj skull.

vad tycks?
Bild
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Hemogoblin skrev:Målar en liten Chaos Renegade grupp för skoj skull.

vad tycks?
Jag tycker jag behöver få ta en match mot dina IG någon dag. Vill gärna se dina grabbar "på riktigt".
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Seregon skrev: Jag tycker jag behöver få ta en match mot dina IG någon dag. Vill gärna se dina grabbar "på riktigt".
Jo det vorre grymt trevligt!!
Fantasia någon dag?
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

synthet

Inlägg av synthet »

Chaos renegade, härliga modeller! Ser bra ut också:)
Jag tänkte på det här som det snackades om tidigare angående mitt projekt, att utgången var för given i fighten. Nu har jag kollat runt lite och hittat ett gäng modeller som jag tror skulle kunna passa, framförallt som jag gillar. Eftersom andra vet det här med vilka som är "bra" eller inte tänkte jag ställe upp en lista där det vore snällt om nån eller några kunde lista en tre alternativ som skulle vara en bra fight. Mot Space wolves terminatorn då.
1. demon prince
2. Necron overlord
3. Tau XV25
4. Dark eldar Grotesque
5. Dark eldar Khymera
6. Dark eldar clawed fiend
7. Possessed chaos space marine
8. Chaos spawn
9. Pink horror
Jag hade tänkt försöka skaffa nån av modellerna i morgon så jag vore tacksam för lite hjälp här:)

daskad

Inlägg av daskad »

Jag skulle inte säga att Demon Prinsen skulle vara en jämn fight ^^ Men jag tror mer på att köra med mer Hormagaunts, typ att någon kommer upp bakifrån och försöker bakstabba eller liknande!

Men om du verkligen vill köra med en DP har jag 1 extra Nurgle Daemon Prince och 1 extra Vanlig Daemon Prince som jag kan tänka mig att sälja till ett lagom pris
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

En Possessed tycker jag låter riktigt nice.
Modellen kan ju bli hur nice som helst, alt en demon prince. Men Possessed med random rending roll är nice :)
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Skriv svar