Nya Necrons - rykten och bilder

Har du hört det senaste från GW?
Halvar

Re: Nya Necrons - rykten och bilder

Inlägg av Halvar »

DHettNeck skrev:
Halvar skrev:Jo fast om man inte vill bidra den till det metat är det inte riktigt "bara att ta egna flygare".
Fast det är ju inte direkt som att metat är speciellt flyer inriktiat nu hur som (bortsett från necrons och några FMC) ;)
nej, det håller jag med om, och det gillar jag. och jag vill inte bidra till det där första bortseendet i onödan.
Ja' än't bittä'!

Biffy

Inlägg av Biffy »

Jag har inte införskaffat codexet än men är väldigt nyfiken: Night Schytes blev dyrare och fick sämre tesla. Men fick behålla invasion beams. Men vad händer med uniten som sitter i om den blir nerskjuten? I förra codexet hamnade ju bara gubbarna i reserve.

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Biffy skrev:Jag har inte införskaffat codexet än men är väldigt nyfiken: Night Schytes blev dyrare och fick sämre tesla. Men fick behålla invasion beams. Men vad händer med uniten som sitter i om den blir nerskjuten? I förra codexet hamnade ju bara gubbarna i reserve.
Funkar på samma sätt nu.

Biffy

Inlägg av Biffy »

fredrik skrev:
Biffy skrev:Jag har inte införskaffat codexet än men är väldigt nyfiken: Night Schytes blev dyrare och fick sämre tesla. Men fick behålla invasion beams. Men vad händer med uniten som sitter i om den blir nerskjuten? I förra codexet hamnade ju bara gubbarna i reserve.
Funkar på samma sätt nu.
Tackar! Då är schythen fortfarande värd att ta om ni frågar mig.
Vad har ni för åsikter om de nya detachments, och vilken formation kommer ni att spela?

Halvar

Inlägg av Halvar »

Biffy skrev:
fredrik skrev:
Funkar på samma sätt nu.
Kan man få in spindeln bakom LoSblock kan nog canoptekvarianten vara riktigt guld, men det är nog mest pga wraiths statline från början.
Vad har ni för åsikter om de nya detachments, och vilken formation kommer ni att spela?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Biffy skrev:
fredrik skrev:
Funkar på samma sätt nu.
Känns som tjänstefel att inte ta en decurion för +1 på Rp - det gör ju tex immortals lika tåliga som terminators, för mindre än halva priset. Move through cover på tomb blades är ju också ruggigt bra. :)

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Kul att ghost arken har 10 platser och warriors är minst 10. På så sätt kan IC inte åka båt. Känns som GW inte riktigt tänkt där....

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Silvertejp skrev:Kul att ghost arken har 10 platser och warriors är minst 10. På så sätt kan IC inte åka båt. Känns som GW inte riktigt tänkt där....
Bara warriors som får åka båt vad jag har hört, så det spelar ingen roll.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Nej samma som förut, karaktärer får också hänga på.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Jimmy Johansson skrev:
Silvertejp skrev:Kul att ghost arken har 10 platser och warriors är minst 10. På så sätt kan IC inte åka båt. Känns som GW inte riktigt tänkt där....
Bara warriors som får åka båt vad jag har hört, så det spelar ingen roll.
Som sagt så får warriors och karaktärer åka båt, men det finns ingen plats för karaktärer.

Skriv svar